Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Leopold skrev:Men: min bössa med maccarifjäder skjuter hål i hål på 10 meter och det kan liksom inte bli bättre i vilket fall. Dock, man uppskattar de där extra joulen upp till 10 när man skjuter uppåt 50 meter så skulle jag bytt till något på den där trögspända bössan så vore det en maccarifjäder utan minsta tvekan.
Leopold skrev:Har en Maccarifjäder i min, tror det är den där Arctic-modellen som funnits ett tag och jag köpte just en att ha i reserv. Ger kring 10 J, extremt lätt att spänna upp det gör man med två fingrar ledigt. Häpnadsväckande lätt får jag säga men så är det.
Etienne skrev:När jag mäter mina två fjädrar
Etienne skrev:Leopold skrev:Har en Maccarifjäder i min, tror det är den där Arctic-modellen som funnits ett tag och jag köpte just en att ha i reserv. Ger kring 10 J, extremt lätt att spänna upp det gör man med två fingrar ledigt. Häpnadsväckande lätt får jag säga men så är det.
Fråga: Hur mycket är "kring 10 J"?
gubbe skrev:Etienne skrev:När jag mäter mina två fjädrar
När du skriver mina två fjädrar, menar du då en till vadera bössa eller menar du dom två som är original i en FWB?
Leopold skrev:Etienne skrev:Leopold skrev:Har en Maccarifjäder i min, tror det är den där Arctic-modellen som funnits ett tag och jag köpte just en att ha i reserv. Ger kring 10 J, extremt lätt att spänna upp det gör man med två fingrar ledigt. Häpnadsväckande lätt får jag säga men så är det.
Fråga: Hur mycket är "kring 10 J"?
Jag tänkte mäta upp min bössa imorrn för jag tycker plonkar litet väl hårt i kulfånget på 18 meter med jsb exact heavy. Återkommer om det. Jag har inte bytt min fjäder själv men enligt han jag köpte den av ska det sitta en maccari-fjäder i den, förmodar arctic-varianten.
Etienne skrev:. Du kanske också vill svara i ett PM![]()
Etienne skrev:Det låter ju bra!
Jag ska riva ena vapnet i alla fall och se vad som händer.
Förresten, vet du vilken variant av maccarifjäder du har?
Etienne skrev:Vafan.... Håller på att demontera en av mina 300s.
Att få loss den sista skruven som håller fjädern är fanemej helt omöjligt. Jag tar i för kung och fosterland, men det räcker inte...
Några tips? Ska ut och hitta en fast blocknyckel i alla fall, med längre skaft... Men jag har en känsla av att det inte räcker....
Etienne skrev:För att följa länken så måste du registera dig.
Etienne skrev:Fick isär hela grejen med den större nyckeln.
Fjäderkomprimatorn fungerade fint dessutom!
Nu blir det att torka gammalt fett!
Annat intressant är att jag hittade det här i vapnet:
För att följa länken så måste du registera dig.
Pajjad fjäder... Konstigt att den fortfarande gjorde nästan 8 joule... Fast det kan ju iofs ha hatt göra med att den lösa delen lagt sig på ett sätt som replikerar en distansbricka eller liknande.
Etienne skrev:Etienne skrev:För att följa länken så måste du registera dig.
Men vänta nu, det där är väl inte rätt. Fjädrarna ska väl egentligen vara lindade åt olika håll?
Micke skrev:Designen är väl ungefär densamma, men valnöt gillar jag bättre än bok.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster