Anonymous

Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
krajsnick skrev:Aha okej, tack för svaren. Jag har en fråga till om Co2, man har sett på videos att de applicerar någonting precis på hatten av co2-patronen. Vad är detta för något, och ska jag få detta till co2-vapnet jag köpt eller måste man köpa det där droppet för sig ?
krajsnick skrev:Jag läste lite ur manualen igår, där står det att man ska smörja PPK:s rörliga delar med någon slags olja, vart hittar jag nu denna oljen. För man fick absolut inte använda någon annan olja än just "vapenola" eller vad det nu var.
Sen på cabom.se ser jag även massa Co2-adapters vad är detta ? Står bara i beskrivningen "...adapter för 12gr-patroner..." Inget ingående vad man gör med den eller något.
enumfalgo skrev:Har för mig att det fanns patroner tillverkade av Brocock som såldes av bl.a. Hammerarms som pumpas upp med luft (pcp) till max 200bar. Men de som testat har ansett att man inte får ut särskilt många skott och att effekten inte är högre än co2.
Det är kanske någon annan som vet mer?
krajsnick skrev:*bumb* Se mitt förra inlägg, någon bör väl veta om det är ett krav eller inte att droppa silikonolja på co2-patronen innan man pluggar in den ?
krajsnick skrev:*bumb* Se mitt förra inlägg, någon bör väl veta om det är ett krav eller inte att droppa silikonolja på co2-patronen innan man pluggar in den ?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster