Tub FX

Här snackas det om Tuning, Service och Reparationer

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Inläggav Jonas 27 apr 2008, 22:25

Jag tror att du nog får söka efter någon annan handlägare.Du kommer aldrig få licens av denna person
Jonas

Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Skytteklubb: Onsala

Inläggav Silwer 27 apr 2008, 22:42

Tyvärr är det the boss på enheten.

En lustig anekdot är att jag på 90-talet fick ut en licens för en Eclipse utan vidare, så jag har en godkänd luftvapenlicens redan, men efter 2000 nånstans skärpte de reglerna väldigt här.

Det man kan hopas på är att det blir fler som skaffar sådana här vapen i området så man kan starta en förening, tex för FT eller HFT.

Det käns för mig bättre att ha mitt vapen reggat även om jag inte visar detta för vem som helst.

En gång kom det en snubbe upp i det skogsområde vi höll till i och sköt och avkrävde oss licenser, jag hade licens på det vapnet (Eclipsen), men vägrade visa det då det bara var en privatperson, jag har ingen skyldighet att visa papper för vem som helst.

För övrigt gillar jag de gamla licenserna, man får med en ficka där det står Vapenlicens och sen är det ett gult papper, så det kan vara vilket vapen som helst man har licens för, för en okunnig så ser det väldigt "äkta" ut.

De är annorlunda idag har jag hört.

Jag tänkte vänat tet tag och ringa in igen nästa gång jag skaffar nåt nytt, vilket jag har planer på och försöka igen.
För som sagt, jag har inget krimminelt förflutet och borde vara gammal nog att begripa vad jag håller på med.
Så vi får väl se.
Användarvisningsbild
Silwer

Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Inläggav Jonas 28 apr 2008, 00:23

Tja va ska jag säga.Jag bara ringde å frågade vad som krävdes för att få licens på min cutlas. intyg från förening å vapenskåp jag har inte varit guds snällaste person men inga problem här inte licenen kom på 4 dagar
Så jag tror att det måste va något mer som du har gjort vad vet jag inte
men det är nog kört för dej trågigt men sant.
Jonas

Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Skytteklubb: Onsala

Inläggav Silwer 28 apr 2008, 00:40

hehe jag har förvaringskrav på min Eclipse, men jag äger inget vapenskåp.

Det blir väl till att köpa ett antar jag, men det är lite trist att gömma vapnen i ett skåp, de är ju inget bovar föredrar vid rån osv direkt.

Vad jag vill är att de ska förstå att några snorungar i Uppsalas skjutande på människor med vanliga Julabössor inte har ett skit med mina PCP eller andra vapen att göra.

Poliser har blöivit beskjutna med luftvapen osv i skabbiga områden tyvärr, men det är inte direkt den typen av vapen jag har.
Bussar har blivit påskjutna osv, men jag gissar om jag fick ingå i enheten för att utreda deta så fann jag at det var vanliga brytbössor eller nåt annat och inte PCP vapen som använts.

Jag vill inet bli jämförd med nåt förortsdrägg när jag söker licens.
Användarvisningsbild
Silwer

Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Föregående

Återgå till Tuning - Service - Reparationer - Custom