Tyvärr är det the boss på enheten.
En lustig anekdot är att jag på 90-talet fick ut en licens för en Eclipse utan vidare, så jag har en godkänd luftvapenlicens redan, men efter 2000 nånstans skärpte de reglerna väldigt här.
Det man kan hopas på är att det blir fler som skaffar sådana här vapen i området så man kan starta en förening, tex för
FT eller HFT.
Det käns för mig bättre att ha mitt vapen reggat även om jag inte visar detta för vem som helst.
En gång kom det en snubbe upp i det skogsområde vi höll till i och sköt och avkrävde oss licenser, jag hade licens på det vapnet (Eclipsen), men vägrade visa det då det bara var en privatperson, jag har ingen skyldighet att visa papper för vem som helst.
För övrigt gillar jag de gamla licenserna, man får med en ficka där det står Vapenlicens och sen är det ett gult papper, så det kan vara vilket vapen som helst man har licens för, för en okunnig så ser det väldigt "äkta" ut.
De är annorlunda idag har jag hört.
Jag tänkte vänat tet tag och ringa in igen nästa gång jag skaffar nåt nytt, vilket jag har planer på och försöka igen.
För som sagt, jag har inget krimminelt förflutet och borde vara gammal nog att begripa vad jag håller på med.
Så vi får väl se.