Tullen

Här snackar vi om luftvapen relaterade saker som inte passar in på dom andra trådarna

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Tullen

Inläggav -Jonas- 10 jan 2009, 02:48

Åter till ämnet.

Men jag vill ändå förtydliga om ni läste mitt inlägg ovan att licensfrågan angående vapendelar såsom pipor till luftgevär är bevisad sann iomed ett faktiskt domslut, ett prejudikat. Så det behöver egentligen aldrig mer bli milslånga trådar på något forum angående detta och folk som vill en sak så mycket att de tillslut böjer lagen så de tror på det själva.
Detta är i dagsläget mycket mer viktigt än ni kanske tror faktiskt.

Sorry, åter till ämnet.
-Jonas-

Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Inläggav Kenreb 16 feb 2009, 00:32

Läs nästa stycke!
Senast redigerad av Kenreb 16 feb 2009, 00:41, redigerad totalt 1 gång.
Kenreb

Skytteklubb: Nej!
Luftvapen favorit: Diana 50

Inläggav Kenreb 16 feb 2009, 00:35

Håller fullständigt med tomtson 06 jan 2009, 21:16 :smt020 ! Skulle bara veta allt jag byggt om! :lol: Allt från luftvapen till cal 0.22 knallskotts revolvrar! Tex hobbex revolver colt cal 0.22 knall ombyggd till sa 0.22 lr! Jag var på skjutbana och testsköt under säkra förhållanden :smt037 .Byggde om en trasig gamo hunter cal 0.22 till en enkelskotts 0.22 lr kordit bössa! Men som sagt! Det var i ungdomen det för 25-30 år sedan,har kapat sönder allt för länge sedan och lämnat in bitarna till nersmältning.Har tom ritningar på hur gamla vild west sa revolvrar är byggda,medelsvårt att bygga om man har en finmekaniker svarv + fräs + delningsdocka.Det är inte det att man kan som gör det roligt utan att det gnälls så att man inte får :smt016 ,inte använde jag grejerna till brott,nej jag var på skjutbana och i grusgrop där inga rikochetter kunde skada någon :smt037 ,jag använde omdömmet helt enkelt.Älskar att plinka på burkar och små mål som brickor och gipsfigurer med mitt Diana 50 luftgevär.Minns det där bråket om vattenscootrar och tyckte det var fjantlag :roll: .Förstår ju i alla fall att med allt tokigt folk som dykt upp och förstört för andra med att skjuta på folk och bilar och vet fan allt de skjuter på, :smt031 inte underligt lagar skärps då.Synd egentligen!Är ju skoj med kraftiga luftvapen och skjuta prick på långt håll! Pallar äpplen än som i ungdomen glada dagar så man kan väl säga man blivit lite halvtam fast nog fan bor det än en rebell :evil: i mej som muttrar när man inte får det och det!Det är inte åldern som gör det utan man håller sej ungdomlig med luftvapenskytte och lite bus som att palla äpplen hos grannen och sticka med ett flin på läpparna och känna rebellen i sej gapskratta åt att man vågar småbusa. Med vänliga hälsningar till alla luftvapenälskare i landet från en busig äldre ungdom! :smt027
Kenreb

Skytteklubb: Nej!
Luftvapen favorit: Diana 50

Inläggav intruder 16 feb 2009, 12:23

Bsa_Airsporter skrev:vad gör dom vid tullen? plockar dom upp bössan o testar den eller? :roll: aldrig beställt vapen förut så jag vet inte :!:
när man beställer skarpslipade svärd från japan så öppnar dom inte kartongen äns så därför undrar jag. :)

Skumt vilken konstig fråga :? :?:
intruder

Tack utdelade: 6 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg

Inläggav Bsa_Airsporter 17 feb 2009, 10:44

intruder skrev:
Bsa_Airsporter skrev:vad gör dom vid tullen? plockar dom upp bössan o testar den eller? :roll: aldrig beställt vapen förut så jag vet inte :!:
när man beställer skarpslipade svärd från japan så öppnar dom inte kartongen äns så därför undrar jag. :)

Skumt vilken konstig fråga :? :?:

Har man aldrig köpt ett luftvapen från england innan e detta ingen skum fråga Intruder :wink:
Bild
AA S400 Carbine .20 16J Nikon 4-16x42
AA S400 Classic .22 10J Nikon 4-16x42
AA TX200 HC .22 10J MTC 3-12x44
Bsa Airsporter S .177 16J MTC 10x44
FWB600 .177 7.9J sport dot
Användarvisningsbild
Bsa_Airsporter

Tack utdelade: 46 gång
Tackad: 65 gånger i 65 inlägg
Luftvapen favorit: Air Arms S400 .20

Föregående