Anonymous

Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
jodre skrev:Och du har ofta slutstycke på luftgevär?
Verkar som någon svarat enligt de gamla reglerna vad som gällde för vapen i allmänhet.
försöker posta en länk
För att följa länken så måste du registera dig.
posten har gjort en hel del ändringar efter nyår för att som de säger anpassa sig till att posten numer ligger
i din ICA butik ed.
ogster skrev:Jag frågade posten om man fick skicka licensfria vapen å fick detta till svar:
Hej, Tack för din e-post. Du kan skicka det som värde. Geväret måste delas upp i två försändelser, slutstycke skickas för sig.Ett värde skickar du från något av våra Företagscenter. Med vänlig hälsningMikael Roth
Sedan årsskiftet vägrar posten att befatta sig med vapen. Tidigare har vapen kunnat skickas som värdebrev, men nu är det tvärstopp. Om vapnen är delade spelar ingen roll, delarna får ändå inte skickas som post.
oden-68 skrev:Köpte ett luftgevär förra veckan.Killen försökte skicka med posten och sa att det var ett licensfritt luftgevär,Dom kollade högre upp i herarkin och det blev kalla handen han fick inte skicka det.Det fick bli bussgods istället(vilket jag föredrar)
Hawkeye skrev:Jag gillar inte bussgods för de har så långt mellan utlämningsställena. DHL tycker jag är bra. De har många utlämningsställen och prismässigt ligger de bra till också.
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster