Anonymous

Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Fjädern skrev:Jag är ju ny här på forumet och funderar lite över hur vi ska använda vikt/hastighet.
Från krutvärlden var det en soppa av grains och m/s, fpe…
I Svedala bör väl m/s & J vara korrekt?
Själv är jag svag för grains pga mer lämplig skala för våra kulor men om ni tycker mer om gram så kör vi så?
Perspektivbild på en 375gr hemma gjuten HP i .459 i över 700J i .45-120 Sharps är enkelt att få licens på men luft i 11J verkar stökigt… saknar gs på bilden..
Enkel registerering för luft över 10J bör införas! I synnerhet om personen har licens i övrigt. Då är ju redan säkerhetskontroll utförd?
Captain Beefheart skrev:Fjädern skrev:Jag är ju ny här på forumet och funderar lite över hur vi ska använda vikt/hastighet.
Från krutvärlden var det en soppa av grains och m/s, fpe…
I Svedala bör väl m/s & J vara korrekt?
Själv är jag svag för grains pga mer lämplig skala för våra kulor men om ni tycker mer om gram så kör vi så?
Perspektivbild på en 375gr hemma gjuten HP i .459 i över 700J i .45-120 Sharps är enkelt att få licens på men luft i 11J verkar stökigt… saknar gs på bilden..
Enkel registerering för luft över 10J bör införas! I synnerhet om personen har licens i övrigt. Då är ju redan säkerhetskontroll utförd?
Jag har förmodligen samma bakgrund som dig och är också ganska ny här. Jag gillar grains när det är små vikter, som till exempel kulor till luftgevär, men det är ju förmodligen för man är van vid enheten sedan tidigare och jag tycker även att det är skönt att slippa kommatecknet.
Jag håller verkligen med dig om din syn på licenser på luftvapen och jag tycker det även borde vara betydligt lättare med tillstånd på mynningsladdade vapen.
Jag har också några Sharps, min 45-90 gillar verkligen Lymans Postell 535 gn kulaDet finns en krutavdelning på forumet, där kanske vi kulgjutare dela lite erfarenheter
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster