Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Tomaz skrev:Men nu får jag och andra försöka planera om pga ditt beslut och jag är inte säker på att det blir någon annan tävling heller i laxå den 17/8, för vem kommer dit nu då, förmodligen inte många...
thorgus skrev:Jag hör ju till gruppen "beslutsfattare" och yrkade bifall till denna flytt i kalendern i tron om att detta var förankrat i Laxå Skytteförening, något som visat sig vara helt felaktigt efter vad som framkommit i tråden - ber om ursäkt för detta.
//Thorbjörn
Silwer skrev:
Det är så man gör nämligen, har man valts att kunna bestämma saker har man också ansvar och ska kunna ta det, eller så backar man ur och låter nån som kan axla det ta över ens plats.
börne skrev:Vi i MSG har ju blivit tillfrågade... Ni i Onsala har vad jag förstått pratat med medlemmarna. Har alltså inget ang detta nått medlemmarna i Laxå?
ogster skrev:Så för att summera detta så som jag uppfattat allt:
Några av Mörums medlemmar gillar inte datumet för Laxås RM utan frågar då om Fuxerna kan ta över mästerskapet med hjälp av skyttarna som vill flytta allt.
Laxå kör man då över med stöd av Vittsjö och Onsala.
Snälla säg att jag fattat allt helt fel och att föreningarna inte håller på med sånt här bakom ryggarna på varandra
Leopold skrev:ogster skrev:Så för att summera detta så som jag uppfattat allt:
Några av Mörums medlemmar gillar inte datumet för Laxås RM utan frågar då om Fuxerna kan ta över mästerskapet med hjälp av skyttarna som vill flytta allt.
Snälla säg att jag fattat allt helt fel och att föreningarna inte håller på med sånt här bakom ryggarna på varandra
Det jag valde att yrka bifallande på var Fuxernas representants erbjudande att ta på sig att arrangera RM, efter det att Laxå hängde i luften. Som jag uppfattade det så var det inget val mellan Laxå eller Fuxerna som beslutades över utan om det över huvud taget skulle arrangeras något RM i år, när nu så många klubbar varit motvilliga till att ta på sig detta.
Mig veterligen finns det inga konspirationer av den typ du pratar om utan det är fråga om att få till stånd ett RM i år trots de bekymmer som Anders har berättat om ovan.
Leopold skrev:ogster skrev:Så för att summera detta så som jag uppfattat allt:
Det jag valde att yrka bifallande på var Fuxernas representants erbjudande att ta på sig att arrangera RM, efter det att Laxå hängde i luften. Som jag uppfattade det så var det inget val mellan Laxå eller Fuxerna som beslutades över utan om det över huvud taget skulle arrangeras något RM i år, när nu så många klubbar varit motvilliga till att ta på sig detta.
Mig veterligen finns det inga konspirationer av den typ du pratar om utan det är fråga om att få till stånd ett RM i år trots de bekymmer som Anders har berättat om ovan.
Batistuta skrev:Vad jag vet har inga av Mörrums skyttar lämnat in några protester mot datum eller något annat, de jag vet godtog planeringen som fanns.
Tomaz skrev:Att andra föreningar tog detta som ett godtagbart skäl att flytta plats och datum för ett redan utannonserat riksmästerskap, är för mig en gåta...
Återgå till Skytte Tävlingar och träffar Etc.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster