Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Ludde2010 skrev:Satt och justerade in mitt sikte med e nrange finder från 50m ner till 14m som min ao ratt klarade av att gå ner till med 5m i taget , gjorde en liten remsa som jag satt på den ratten.
men 14m kanske kan vara lite dåligt ? med min hawke varmint sf så nu funderar jag på om jag kanske skulle flytta det kikarsktet till någon annan bössa av dom jag har som min 22lr eller om det pallar för min studsare och köpa ett nytt til luftsien till nästa säsong .
2.2
Placering av mål samt numrering. Mål skall placeras på avstånd mellan 8 och 50 meter från skjutlinjen. Alla mål skall vara tydligt numrerade (per bana från vänster till höger) både vid målet samt vid skjutlinjen. Målen får placeras högre eller lägre i förhållande till skjutlinjen men måste alltid vara fullt synliga från samtliga skjutpositioner och placerade i 90° vinkel (± 5°) i förhållande till skytten. I Sverige gäller 10-50 meter som avstånd mellan mål och skjutlinje.
Ludde2010 skrev:Då mina försök till detta års tävlingar var mindre lyckade blir det att göra bättre ifrån sig på nästa år.
Jag har lite att försöka trimma in när det gäller min bössa inför nästa år. 5.5 i 10j på 50 meter var mindre skoj måste jag säga då mitt sikte nästan inte räckte till , fick hålla så mycket upp så att jag bara kunde se halva råttan längst ner på siktet gjorde det hela mer eller mindre bara att ren tur fick råttan att falla kändes det som.
så det är något jag behöver se över.
Ludde2010 skrev:Då mina försök till detta års tävlingar var mindre lyckade blir det att göra bättre ifrån sig på nästa år.
Jag har lite att försöka trimma in när det gäller min bössa inför nästa år. 5.5 i 10j på 50 meter var mindre skoj måste jag säga då mitt sikte nästan inte räckte till , fick hålla så mycket upp så att jag bara kunde se halva råttan längst ner på siktet gjorde det hela mer eller mindre bara att ren tur fick råttan att falla kändes det som.
så det är något jag behöver se över.
GURANGRAN skrev:Okej ska koll upp de. kan kolla om Sandviken eller Gävle skytte förening är sugen att börja anordna FT om de låter intressant ?
GURANGRAN skrev:okej ska kollar upp de. polaren till mig han har hand om Gävle skytte klubb och jag har prata med han och han sa att han har inte tid att arrangera men om jag vill gör de så kunde han hjälpa till om jag behövde folk och göra ordning bana. i så fall hur blir jag arrangör och så? jag är intresserad av FT och när jag fick veta att de fanns i Sverige så vart jag glad.pm mig gärna med tips och råd vart man går till mer väga,och att söka om de.i så fall kan de bli två tävlings ställen till (Sandviken & Gävle)
GURANGRAN skrev:okej ska kollar upp de. polaren till mig han har hand om Gävle skytte klubb och jag har prata med han och han sa att han har inte tid att arrangera men om jag vill gör de så kunde han hjälpa till om jag behövde folk och göra ordning bana. i så fall hur blir jag arrangör och så? jag är intresserad av FT och när jag fick veta att de fanns i Sverige så vart jag glad.pm mig gärna med tips och råd vart man går till mer väga,och att söka om de.i så fall kan de bli två tävlings ställen till (Sandviken & Gävle)
Silwer skrev:Sportskytteförbundet måste ju inte blandas in vad jag vet, hur gör de i Piteå?
Återgå till Skytte Tävlingar och träffar Etc.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster