Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
trinitas skrev:Tror ni det går att köpa lite silikon å göra en form å tillverka o-ringar på så sätt?
trinitas skrev:Det första jag märkte när jag tog upp geväret var att jag blev väldigt lortig och skitig i händerna blev helt brun, och metallen kändes liksom räfflig om ni förstår va jag menar. Så det första jag säger är oj OJ OJ här äre KVALITET SOM GÄLLER![]()
![]()
Har inte hunnit nå långt har bara gjort rent hela geväret från smuts och rost och smort in alla delar. javisst ja skapat en provisorisk packning till pipan.
Tror ni det går att köpa lite silikon å göra en form å tillverka o-ringar på så sätt?
marhol skrev:Så här ser det ut på mitt ex.
Det kan nog bli svårt att täta med o-ring när det är en luftspalt på nästan 1mm på sidorna
Undra hur dom tänkte där...
För att följa länken så måste du registera dig.
G0LI4T skrev:"o-ringen" vi talar om är inte en igentlig oring, utan china bössans pip packning.
den är en bit ihoptorkat läder, som inte fyller någon funktion.
Vi letar en universell lösning till den, inte en o-ring.
Loctite har annars en packningslåda med gummistänger, som man gör egna oringar av.
då kan man få exakt storlek.
men problemet kvarstår.
Hålet för pippackningen är inte jämnstort, utan är djupare på undersidan.
vilket resulterar i att oringen inte tätar i nederkant.
Hur man än vänder på det, så är det nog enklast att ha någon form av flytande silicon som får härda på plats och då får en gummi liknande konsistens.
Återgå till Tuning - Service - Reparationer - Custom
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster