Anonymous
Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Tomaz skrev:Jag har ju en sådan där Combro 625 kronograf som man monterar på pipan.
Jag testade med min 10J FWB 300S som skickar iväg JSB Exact 8,44gr i 193 m/s vid mynningen, och tryckte sedan fast kronografen i unigummet i kulfångaren, backade 10m, siktade mitt igenom sensorerna, höll tungan rätt i mun, sköt, och kronografen visade då 183 m/s....
Tomaz skrev:Jag har ju en sådan där Combro 625 kronograf som man monterar på pipan.
Jag testade med min 10J FWB 300S som skickar iväg JSB Exact 8,44gr i 193 m/s vid mynningen, och tryckte sedan fast kronografen i unigummet i kulfångaren, backade 10m, siktade mitt igenom sensorerna, höll tungan rätt i mun, sköt, och kronografen visade då 183 m/s....

Peter skrev:Tomaz skrev:Jag har ju en sådan där Combro 625 kronograf som man monterar på pipan.
In med tungan igen och prova en flatnos!!
pio skrev:Sry för OT men jag måste fråga, hur brett är "fönstret" du måste träffa för att kronografen ska mäta? Pratar vi om 2cm eller 10cm??
Intressant diskussion i övrigt, hade jag varit nykter så jag hade funderat lite mer över resonemangen..![]()

Återgå till Luftgevär (Fjäder & Gasfjäder)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster