Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Daniel skrev:Kan du inte bifoga en bild på bössan
kul att det går bra
Micke skrev:Himla otur Commando! Du måste oavsiktligt förväxlat fjädrarna. Sån't kan vara lätt hänt när man har en massa delar att meka med...
Som du kanske vet, väntar jag just på en 300S från Karlsruhe, den har inte dykt upp på en vecka, och att läsa det du skriver gör mig bara grymt avundsjuk...
Jag ska skriva till Waffen Haffner och fråga "was ist passiert?"
När jag skruvar ner mitt 300S, kommer jag skriva en manual på svenska om hur det ska gå till, kanske kan jag studsa den på dig sedan...?
Dessutom bjuder jag på ett Anschutz 380 på egun...vi får se hur det går...
/ Micke
Tomaz skrev:Det ser ut att vara grymt fint skick på bössan...![]()
De tidiga feinwerkbauerna hade finare valnöt och en tjockare glossy lack, sexigt.....
Tomaz skrev:Räcker justeringsintervallet på kikarsiktet till för att skjut in bössan på 10-30m med det fästet...?
Det brukar annars vara vanligt att man måste ha ett fäste som kompenserar för barrel droop..
Tomaz skrev:Har du förresten den korta kilbasen, som det var på de tidiga exemplaren...
Tomaz skrev:Smidigaste sättet att dölja avslutet på pipan är nog att göra en "hylsa". Michael på forumen har erfarenhet av att tillverka sådana.
Så här ser det ut då...
Commando2008 skrev::shock:![]()
Jag skrattar mig harmynt!
Underbart! Samma härliga precision som jag minns sedan barndomens onsdagskvällar hos skytteföreningen. Men nu med mer kraft.
Att den lilla gulliga Maccari-fjädern kan sprätta iväg en diabol genom en 16 mm spånskiva på 15 meter med precision... Å dessutom rekylfritt!
I´m in lööv!
Silwer skrev:Några 15J är det inte fråga om, trycket kommer balla ur, nöj er med det ni får 11-13J kanske elelr 10J om det är för tävlingssyfte.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst