ja det blir en mer traditionell
stock.
Fortsättning, har nu format stocken. här har jag använt mig både av maskiner och handverktyg, eftersom jag arbetar mycket i trä så har jag ganska många
maskiner i min verkstad, grovslipningen har jag gjort i bandsågen, byter ut sågklingan mot långa slipband. Det tar som fan så man får vara nätt på handen.
Dette kan man givetvis görs med enkla medel, med olika filar och raspar. Det ger kanske ännu mer tillfredsställelse att arbeta med så enkla metoder som möjligt.
Sedan slipar jag även med min Dremel på bild, använder här en gummitrissa med sliphylsor, perfekt när man tar fram kindstödet mm. Sedan är det bara till att
slipa för hand med finare och finare papper. Det finns en firma som heter Normek som har allt man kan tänkas behöva till slipning och gravering.
Sedan beställde jag checkeringverktyg Från Midwaysweden. Jävligt roligt att arbeta med, var lite mesig på hand i början, men efter hand var jag mer bestämnd
då funkade det mycket bättre.
För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.