Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Frank69 skrev:Denna är ju inte så tokig...
För att följa länken så måste du registera dig.
Äger dock endast en HW97k... skjuter ju också bra...
Jazz skrev:synd på deras system med att man måste bygga om halva geväret för att kunna ändra effekten. Kunde kanske blivet ett trevligt gevär annars.
moo-fi skrev:Om du känner till någon bössa som går bättre i 16J som ligger i ungefär samma prisklass är jag öppen för förslag! Ska ju ha den i första hand för just FT.
gubbe skrev:FT var? Här i landet verkar det bara vara Vittsjö som tänker köra 16 joule tävling och då endast för medlemmar.![]()
Jag skulle akta mig för att skaffa en licensbössa i 16 joule som inte är så lätt att ta upp i effekt.
niklas skrev:förstår inte vad det skulle va som är krångligt att justera från 7.5 j till 16 ? .allt som behövs följer med och tar ca 30 min . sedan om är gammal spelar väll ingen roll bara dom skjuter bra eller har jag missat något ?
niklas skrev:ja behöver inte ställa om regulatorn mellan 7.5 till 16 .skulle tro den är avsedd för 16 från början
Silwer skrev:Magasinvapen är jag teksam till när det gäller sånt här, plupp i loppet är liksom bombsäkrare, går HWn att ladda så?
moo-fi skrev:
Köpte du din från tyskland eller sverige? Var det "anti tamper" på den? En oro jag har är att man får en engelsk variant med AT om man väljer en i 16J.Silwer skrev:Magasinvapen är jag teksam till när det gäller sånt här, plupp i loppet är liksom bombsäkrare, går HWn att ladda så?
Nej, men det gör väl inte de vanliga AA bössorna heller, eller AR20 för den delen.
Silwer skrev:AR290=AR20, och sen kom jag på att ett skitbilligt alternativ på ett 16J FT måste vara en AA/CZ200 med regulator de ger iofs inte högre effekt heller, och trycket sägs varar nåt man tyvärr får dras med, för jag kan lova att sånna saker också käns hyfsat viktiga, AA200 har väl inte precis matchtrycke.
Annars måste det vara den absolut billigaste FT riggen regulerad och klar.
moo-fi skrev:Alltså, HW100 har ju en singelskotts adapter men den gör ju ingen skillnad för hur diabolen trycks in i pipan av matarpinnen (eller vad det heter). Det jag menade var att de andra också har en pinne och inte direkt i pipan som på riktiga tävlingsvapen. Visst, du kanske kan trycka in den första biten med fingret på vissa gevär med sen kommer ju pinnen och trycker den över transferporten likt förbenat.
Avtrycket känns ju rätt viktigt som du säger och HWn ska ju vara bra på den punkten, iaf inte sämre än någon annan bössa i dessa prisklasser. Har ju skjutit mest med "min" Anschütz på 10m-klubben under vintern så jag är ju van av en viss standard här.
Användare som besöker denna kategori: Brogubben och 2 gäster