Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Wallop skrev:Görgen skrev:Jag provade också en bössa som jag har glömt namnet på som slog så mycket att mausern kändes som ett kraftigt luftgevär i jämförelse, efter tredje skottet med den kändes det som att nyckelbenet höll på att gå av på dom två sista skotten i serien.
Det vore mycket intressant att få veta mer om detta marodörvapen. Så mycket jag har skjutit med olika vapen har jag aldrig upplevt någon besvärlig rekyl.
Åtminstone teoretiskt sett borde hagelgevär vara de värsta att sparka, eftersom de kan skjuta iväg ett halvt hekto och inte är så tunga i sig själva.
Ryggen är ett helvete, det vet alla som provat.
Larsson skrev:Hehe, här var det ord och inga visor.
Sniperace skrev:Wallop skrev:Görgen skrev:Jag provade också en bössa som jag har glömt namnet på som slog så mycket att mausern kändes som ett kraftigt luftgevär i jämförelse, efter tredje skottet med den kändes det som att nyckelbenet höll på att gå av på dom två sista skotten i serien.
Det vore mycket intressant att få veta mer om detta marodörvapen. Så mycket jag har skjutit med olika vapen har jag aldrig upplevt någon besvärlig rekyl.
Åtminstone teoretiskt sett borde hagelgevär vara de värsta att sparka, eftersom de kan skjuta iväg ett halvt hekto och inte är så tunga i sig själva.
Ryggen är ett helvete, det vet alla som provat.
det var en väldigt lätt bössa i kalibern 9,3x62 och patronerna var maxladdade med tyngsta kulan han kunde hitta.
Problemet med rekyl finns oftast inte om man sitter eller står, för då följer kroppen med, men liggande ger det helt annan effekt och ger värre smäll.
testa att ställa dig med axeln mot en tall, sätt bössan mot samma axel och skjut så får du känna på skit om det är en bössa som ger bra rekyl
(vet en som knäckte axeln på det sättet)'
Sniperace skrev:Jag tror nog vi kan komma överens och fixa så det funkar, men som sagt, hör alltid av er innan ni planerar sådant, det är ett MÅSTE.
päran skrev:Litium har jag ju till körven går nog lika bra till vagnen och kanske lite wd40 för det luktar så gott, tar med det i morgon , ska se om jag har nån planka också 1x4 .
Sniperace skrev:päran skrev:Japp har fullt upp hela dagen med skytte och hundtränning men inga problem att samsas om banan , vi har träffat svartkrutsskytten
och han var väldigt intr av vårt skytte så inga problem .
Om vi vill skjuta på 100 m så kan vi ju panga med kpist skyttarna o jämföra träffbilder
det har jag inga problem med
det är bara detta med att meddela mig innan jag reagerat på.
Jag vet inte om detta är något frank och Jan-åke missat, men jag räknar nu med att den delen funkar i fortsättningen, ett sms till 0709223688 funkar i stort sett alltid, och då kan jag ju berätta om det är något på gång redan telefonsamtal går också, men jag hör illa o prata telefon
päran skrev:Sniperace skrev:päran skrev:Japp har fullt upp hela dagen med skytte och hundtränning men inga problem att samsas om banan , vi har träffat svartkrutsskytten
och han var väldigt intr av vårt skytte så inga problem .
Om vi vill skjuta på 100 m så kan vi ju panga med kpist skyttarna o jämföra träffbilder
det har jag inga problem med
det är bara detta med att meddela mig innan jag reagerat på.
Jag vet inte om detta är något frank och Jan-åke missat, men jag räknar nu med att den delen funkar i fortsättningen, ett sms till 0709223688 funkar i stort sett alltid, och då kan jag ju berätta om det är något på gång redan telefonsamtal går också, men jag hör illa o prata telefon
Jag kommer att ringa i god tid nästa gång och fråga vad som är på gång , inga problem![]()
När vi har skytte kommer vi fråga dom vi inte känner igen om medlemskapsen inom gruppen avgöra om vi tillåter vederbörande att skjuta -skjutledare har alltid sista ordet !
JRS skrev:Vill tacka Frank och Päran för ett mycket trevligt sällskap i dag.
Med vänlig hälsning JRS
Frank69 skrev:JRS skrev:Vill tacka Frank och Päran för ett mycket trevligt sällskap i dag.
Med vänlig hälsning JRS
Jag tackar också! Vi hade både tur med vädret och efter snickrandet fick vi till ett bra skytte...
Beangan skrev:Om jag inte jobbat idag så hade jag deltagitalltid lika roligt.
Men det får bli i slutet på månaden istället.
JRS skrev:Vill tacka Frank och Päran för ett mycket trevligt sällskap i dag.
Med vänlig hälsning JRS
Återgå till Skytteklubbar och föreningar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst