Anonymous

Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
buckshot2000 skrev:Det kan nog hjälpa en del att ha ett kikarsikte.
Det absolut viktigaste för täta träffbilder förutom skytten är att man har ammo som passar bössan.
Skjuter man mycket kan man ju göra rent pipan någon gång ochså , är det fullt med smuts där så påverkar det ochså träffbilden.
Daniel.I skrev:buckshot2000 skrev:Det kan nog hjälpa en del att ha ett kikarsikte.
Det absolut viktigaste för täta träffbilder förutom skytten är att man har ammo som passar bössan.
Skjuter man mycket kan man ju göra rent pipan någon gång ochså , är det fullt med smuts där så påverkar det ochså träffbilden.
Okej =). Jag skjuter med Dogg match, är kanske inte så bra. Men det är smidigt eftersom den finns hos den lokala sporthandeln.
buckshot2000 skrev:Daniel.I skrev:buckshot2000 skrev:Det kan nog hjälpa en del att ha ett kikarsikte.
Okej =). Jag skjuter med Dogg match, är kanske inte så bra. Men det är smidigt eftersom den finns hos den lokala sporthandeln.
Har du skjutit i över 10 år och bara kört med dogmatch !!!!!!!!!!!! OTROLIGT.
Så fort jag fick veta att det fanns andra kulor än "match kugeln" som var min tids plattnosade diaboler i billigast möjliga ask började en jakt på att testa och analysera skillnaden mellan olika diaboler.
hursomhelst så kan du inte förvänta dig mycket bättre resultat om du använder dogmatch utomhus på 25 meter , jag tycker du skall prova några olika fabrikat av skott och de som skjuter tätast bör du använda i fortsättningen för bästa träffbilder , skillnaden är jättestor mellan olika typer av diaboler.
I min inomhusbössa så skjuter vissa fabrikat utanför tavlan på 20 meter och många sprider 3-5 centimeter över tavlan , medans Baracuda , JSB , Penetrator och Crossman Accupell alla ligger inom en 50öring på 20 meter och då skjuter jag ståendes med stöd mot en vägg.
Duktiga skyttar får ihop det ännu några millimeter med bra ammo i en bra pipa.
phonthaisongthaisilk skrev:Du bor möjligtvis inte i stockholm !
jag har ett Nicko Stirling jag skulle kunna släppa till dig !
Vilken peng kan vi säkert komma fram till.Tror jag gav 700-800 : nypris för tre månader sen.
Det är ett sikte med parralaxjust från 10 meter( mil dot kors)
Och jag tror nog att Nicko är ett fabrikat som håller för fjädergevär.
Annars får du säkert ett nytt sikte för de slantar du pratar om !![]()
mickelj skrev:Betalde 495:- för mitt Wahlter sikte 4*32. Är suuuper nöjd med detta, du får garanterat ett shysst sikte för dessa pengar. Själv tycker jag att sikte gör skillnaden.
Återgå till Luftgevär (Fjäder & Gasfjäder)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster