Jpo sant, men det är et tfint vapen som är mer välbygt än Trackern, men ockspå långt ovanligare.
Trackern är ju vaponet som inte skulle funnits, ja inte som det ser ut alltså, de tänkte sig nämligen den med lång pipa också och i .177 främst, *en Viscount .177 är vad Webley först föreställde sig helt enkelt och vad vapnet är konstruerat för, därför ser man Trackers som ger mer kraft som .177 bla.
Viscount är inte så vanlig heller, har aldrig stött på nån, men Tarckers har jag sett många av, den korta pipan gör ju att den ser snyggare ut, ja gantar att det bettydde mycket för valet, och förstås att Dahlman pushade just Trackern av nån anledning.
Nån .177 har jag aldrig hittat, vilket kjanske inte är så konstigt medd tanke på svea rikes lagar då, en .177 gör 230 blås dvs man skulel få strypa den, ja då tog folk 180mps .22an i stället.
En .177 skulel var kul, jag har min
AA SE90 i .177 att jämföra med, den är det enda ex. av de modellerna i .177 jag sett i Sverige och den är svensksåld med enligt
AA själva såld mars 91 tror jag det var.
Konstigt val, men bar för min del då jag absolut hellre ha rden som .177 än .22.
Men nu blev jag OT men det är svårt att inte komma in på
AA sidospännare då de var direkta konkurrenter med Webley där.
Webley lyckades dock hålla liv i Trackern i 18 år,
AA sian sidospännare i 6år innan TX kom.
Dock är konstruktionene i grunden från SA förstås och sent 70-tal.
Nä jag vill hitat en sån där Osprey absolut fint skick och nån som inte pressar ur varenda spänn, då köper jag den, .22 lär väl var det man hittar där med främst, pre92 reglerna kom 1976..