Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Nitro skrev:Det verkar som bössan funkar nu. Däremot så samlar skotten sig olika, men det har jag skrivit om i annan tråd om sikten. Men efter att jag lyckades shimsa in trycket rätt så funkar det nu efter 100 skott. Jag klippte ut plåt ifrån ölburkar och hade till brickor. Plåten är 0,15 mm tjock och botten håller 0,3 mm. Så det är bara att prova sig fram. Jag behövde 0,75 mm. för att det skulle börja funka.
Martin skrev:Nitro skrev:Det verkar som bössan funkar nu. Däremot så samlar skotten sig olika, men det har jag skrivit om i annan tråd om sikten. Men efter att jag lyckades shimsa in trycket rätt så funkar det nu efter 100 skott. Jag klippte ut plåt ifrån ölburkar och hade till brickor. Plåten är 0,15 mm tjock och botten håller 0,3 mm. Så det är bara att prova sig fram. Jag behövde 0,75 mm. för att det skulle börja funka.
Shimsa in trycket...?
Nitro skrev:Jag och grabben plockade varsin sockerbit på uppmätta 60 m. fina samlingar på 38 m.
Så med tanke på att det var ett lik för en vecka sen så...
Nitro skrev:fjäderbyte och ny pippackning så funkade bössan bra 30-40 skott.
Frank69 skrev:Nitro skrev:fjäderbyte och ny pippackning så funkade bössan bra 30-40 skott.
Var köpte du lös pippackning & vad gick en sån på???
hedberg1980 skrev:..... så vad är så mycket bättre på USA custom att man skall lägga 130 kr mer på den ??
Martin skrev:Finns även på Sportwaffen-Schneider. Har handlat av dem, bara bra erfarenheter.
För att följa länken så måste du registera dig.
För att följa länken så måste du registera dig.
hedberg1980 skrev:...antar att det e den så kallade superfjädern som folk köper på hurricane =)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster