Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Görgen skrev:
Om träff eller miss är av mindre betydelse förstår jag inte varför man huvudtaget ska tävla? Då får jag hoppas på att om jag skulle få lust och tävla någon gång att jag hittar en tävling där skottets placering är viktigare än att man får en extra poäng för att man råkar snudda linjen.
outcastkona skrev:det är ingen som begärt att du ska vara med, valet är fritt, om inte systemet som vi andra tycker duger, duger åt dig så behöver du inte gnugga dom små grå, det är bara låta bli att anmäla sig.
Görgen skrev:Beangan skrev:Om du sätter dig och sätter en träff med 5.5mm som tar så den med minimala mått blir en 10a. Så kommer jag med mitt 4.5mm inte få 10 poäng om jag sätter min kula i exakt samma centrum som din kula. det är där hela grejen med tolken kommer in. Kulorna sitter på samma ställe, hade jag haft 5.5mm så hade det blivit 10 poäng.
Men nu handlar det om ett mål som är 2mm stor ring, så om du träffar som du beskriver exakt i samma centrum med din 4.5mm som min 5.5mm kula så är ringen helt borta med båda kalibrarna. Det jag ifrågasätter är att med tolk så blir helt plötsligt en nia en full tia.
ogster skrev:Görgen skrev:Beangan skrev:Om du sätter dig och sätter en träff med 5.5mm som tar så den med minimala mått blir en 10a. Så kommer jag med mitt 4.5mm inte få 10 poäng om jag sätter min kula i exakt samma centrum som din kula. det är där hela grejen med tolken kommer in. Kulorna sitter på samma ställe, hade jag haft 5.5mm så hade det blivit 10 poäng.
Men nu handlar det om ett mål som är 2mm stor ring, så om du träffar som du beskriver exakt i samma centrum med din 4.5mm som min 5.5mm kula så är ringen helt borta med båda kalibrarna. Det jag ifrågasätter är att med tolk så blir helt plötsligt en nia en full tia.
En bild säger mer än tusen ord...
För att följa länken så måste du registera dig.
Jazz skrev:SKit i det Görgen. Ni är två olika läger. Jag förstår ditt resonemang men ändå... det är samma för alla. Det jag skulle kunna tänka skulle varit orättvist är om någon fick köra bigebore och man fortsatte med 22 tolk. Men de e bara hypotetiskt. Du Görgen... Jag ska se om jag får tag på en utbytes pipa till min ena Theoben i så fall är min AA ledig att låna och den skjuter du på min Lic. Haka på. Vi måste ju j...as lite med norrläningarna. Inte f.n skjuter de bättre än Göingebor
Jazz skrev:SKit i det Görgen. Ni är två olika läger. Jag förstår ditt resonemang men ändå... det är samma för alla. Det jag skulle kunna tänka skulle varit orättvist är om någon fick köra bigebore och man fortsatte med 22 tolk. Men de e bara hypotetiskt. Du Görgen... Jag ska se om jag får tag på en utbytes pipa till min ena Theoben i så fall är min AA ledig att låna och den skjuter du på min Lic. Haka på. Vi måste ju j...as lite med norrläningarna. Inte f.n skjuter de bättre än Göingebor
Tomaz skrev:
Det finns ingen här som kan få dig att ändra uppfattning, för du har redan bestämt dig för att din poängräkningsmetod är bättre och mer rättvis, än de vedertagna regler som finns för att räkna poäng vid tavelskytte
Och du får tycka så....men bli inte förvånad om resten av världen inte håller med dig..![]()
Häng nu med Jazz upp till tävlingen, och låt oss ge dig dom poäng du förtjänar på tavlorna. Med er träningsdos har vi inte mycket att sätta emot här uppe, så vi blir nog förmodligen ett lätt byte...![]()
Klubba skrev:anledningen är ju som så många sagt för att 4.5mm och 5.5mm ska kunna tävla i samma tävling på nåt sånär lika villkor, hade det bara varit samma kaliber finns ju ingen anledning att tolka upp.
om du överdriver det riktigt ordentligt och föreställer dig att nån skuter med kaliber som badbollar, och nån annan med knappnålshuvuden, så måste ju den med knappnåls-kaliber träffa precis på nanometern i mitten för att få full poäng medans den som skuter badbollar bara behöver träffa kulfånget så flyger mitten och hela tavlan all världens väg och får full poäng, skulle ju bli extremt orättvist om de tävlade i samma tävling eller hur? ^_^
Klubba skrev:ok så du tycker altså att störst kaliber ska få vinna och inte bästa skytt? trodde du missupfattat nånting därför jag skrev inlägget men om du verkligen tycker att den med fetast kaliber ska få mest poäng så får du väl tycka såmen tror inte många kommer hålla med dig.
Görgen skrev:Klubba skrev:ok så du tycker altså att störst kaliber ska få vinna och inte bästa skytt? trodde du missupfattat nånting därför jag skrev inlägget men om du verkligen tycker att den med fetast kaliber ska få mest poäng så får du väl tycka såmen tror inte många kommer hålla med dig.
Om du läst igenom hela tråden samt mina sista inlägg där allt förklaras och ändå inte förstår vad det hela handlar om, så kan jag nog tyvärr inte ge dig ett svar som du accepterar.
det kommer alltid vara lättare att skuta bort hela målet/linjen/pricken/vadsomhelst med grövre kaliber.Mitt mer basic baserat, målet helt borta=fullträff resten nästan fullträff i olika grad och ert mer poängbaserat, högsta poäng vinner
Klubba skrev:Görgen skrev:Klubba skrev:ok så du tycker altså att störst kaliber ska få vinna och inte bästa skytt? trodde du missupfattat nånting därför jag skrev inlägget men om du verkligen tycker att den med fetast kaliber ska få mest poäng så får du väl tycka såmen tror inte många kommer hålla med dig.
Om du läst igenom hela tråden samt mina sista inlägg där allt förklaras och ändå inte förstår vad det hela handlar om, så kan jag nog tyvärr inte ge dig ett svar som du accepterar.
Jag läser vad du skriver men kanske inte vad du menar.
ditt sista inläggdet kommer alltid vara lättare att skuta bort hela målet/linjen/pricken/vadsomhelst med grövre kaliber.Mitt mer basic baserat, målet helt borta=fullträff resten nästan fullträff i olika grad och ert mer poängbaserat, högsta poäng vinner
men vi kan släppa det då det verkar svårt att förstå vad du egentligen menar, tror endå inte så många kommer skuta full pott på alla tavlor på tävlingen så att det skulle behövas nån typ av noggrannare räkning
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster