Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Byta pipagubbe skrev:Sen tror jag inte att precisionen överhuvudtaget är något vidare i original pipan.
Piore skrev:Tror det finns tre huvudorsaker om Tracker skulle skjuta dåligt.
1=Dåligt kikarsikte alternativt krypigt fäste.
2=Fel ammunition
3=Stödhanden skall endast bära upp framstocken så att geväret får leva fritt"Artillery hold" se på våra skidskyttar.Skjuter du med stöd så håll stödhanden mellan stödet och framstocken så skall du få se ypperlig precision.Nu gör ju du som du vill Gubbe och erfaren skytt verkar du ju vara,så vi kan utesluta "crap behind the stock.Om du inte trivs med Trackern så behåller den sitt värde bäst ifall du hänger upp den på väggen och lockar samtidigt många beundrande blickar eftersom den är så speciell.Slaktar du den så är den värd nada.Slutligen,mitt Tracker har originalfjädern och skjuter inom en 50-öring på 20 meter utan fliers och det är allt jag begär.Den är i kaliber .22 och tillverkad 1989 och ytterst välvårdad.Jag njuter varje gång jag lägger den till käk.
Piore skrev:Jag fattar inte hur man i sin vildaste fantasi kan komma på en sån tanke.Experimentera kan man göra med Kinabössor men aldrig med ett Webley Tracker hur trött och sliten den än är.Att byta slitdelar som packningar och fjädrar är en sak men allt annat är oförstånd.Detta är Harold Resuggans sista skapelse hos Webley&Scott och skall vårdas med ömhet.Kommer aldrig att tillverkas några fler,tänk på det.Min skjuter som en dröm om jag gör min del.
För att följa länken så måste du registera dig.
För att följa länken så måste du registera dig.
niklas skrev:om jag ska va helt ärlig så förstår ja inte varför många håller trackern så högt . visst bra finish å så men om det vore en hatsan som är så ojämn i kvalitet så skulle det vara ett jävla liv om kassa turk bössor . har 2 tracker själv å precision är inget man skriver hem om
Piore skrev:Ni som klagar på Tracker skulle nog passa på att inomhusträna nu när säsongen kommer igång hos kommunernas luftvapenhallar.Tror nog att det är där som skon klämmer.Gå gärna in på Engelska forum och kika så får ni alla fakta.Lycka till och skäms inte för att fråga instruktören.Det man inte vet kan man lära sig.
kork skrev:Tjena Gubbe!
på min tracker satt pipan inte fast riktigt, den glappade en liten aning i sidled längst ut på komptuben. pipan är avsvarvad i tre olika etapper,
längst fram, där den går in i tuben håller den full diameter, en bit in är den lite vekare och närmast laddtappen är den som vekast, detta kollade jag genom att "loda" in genom skruvhålen. det va bara längst in som den satt fast riktigt, på dom andra ställena så skavde den emot lite bara.
för att kolla om du har samma problem som jag så ta bort den bakersta skruven till siktet, spruta in 5-56 eller nåt och kolla om det fesar ut runt pipan, vicka lite på pipan och kolla om det läcker ut annorlunda.
när jag åtgärdat infästningsproblemet så öppnade sig en helt ny värld
niklas skrev:jag undar om ni vet att gubbe är en av dom bästa ft skyttarna ? om den inte skjuter bra så är det fel på vapnet punkt slut . byt pipa eller häng på väggen för där hänger mina både 4.5an och 5.?
ogster skrev:Själv så älskar jag trackern, den andas verkligen kvalite å dess format är helt underbart, har själv ägt mer än 10st och det bär emot att erkänna men dom skjuter verkligen som skit.
gubbe skrev:Nu vet jag hur en pipa på en Tracker sitter fast.
kork skrev:Jaa naturligtvis ! som jag har funderat och provat Tack Gubbe
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster