Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Jazz skrev:Det är kul att skjuta. Problemet med luftgevär är att allt inverkar. Det gör det på annat skytte med men mycket mer här. Vind, temp, luftfuktighet. Frank, osv...![]()
![]()
Men för min del gillar jag att skruva. Sedan är det så att ju bättre man blir mer skruvande blir det. Jag är nog snart uppe i samma tid när det gäller skruvande som jag skjuter. Sedan finns det nog inte ett org gevär som duger. Görgen tror jag hållit på minst en månad med att tuna sin bössa till perfektion. Jag har nog hållt på lika länge men tar det i mindre doser. Men det är detta som jag gillar. Jag kan ta mitt gevär, vilket som helst och är inte säker på hur det kommer skjuta. VId ett tillfälle i höstas sköt jag med min Theoben på 50m och det spred över hela tavlan. Då finns det tre olika alternativ. Har Frank varit framme eller är det skit i pipan eller bakom. Hur som helst så fixade det sig. Meningen med detta inlägg är att tala om att det finns nog väldigt få luftskyttar som emellanåt inte skjuter riktigt dåligt. Jag är ivarjefall en av dem som gör det. Ibland som en gud och emellanåt som jag hittat bössan på tippen.
Leopold skrev:För min del så berodde flertalet missar förra lördagen på att jag inte klarade att kompensera för den växlande vinden.
Vad sägs om att vi smäller upp några vindvimplar vid tillfälle?
Beangan skrev:Ja man kan ju hoppas, det ska inte blåsa som sist iallafall och det är väl det viktigaste. Men nu ska det fram lite (vinvimplar) så man kan se hur det blåser.
Leopold skrev:Kommer troligen.
Såg att det väntas sydlig bris så det kanske rent av blir litet medvind för lilla HW30-an
Beangan skrev:Så, vilka kommer på lördag?
Nitro skrev:Leopold skrev:Kommer troligen.
Såg att det väntas sydlig bris så det kanske rent av blir litet medvind för lilla HW30-an
HaHa! vill du låna min bamse fullfjäder som är avsedd för min Hatsan 125 (jag kan ta med den).
G.S skrev:Godkväll alla!
Min HW30 ligger i delar för tuning till lördag,
Hoppas jag hinner få ihop den för jag är sugen
på o se hur bra den blev(eller dålig!) Fast dålig
blir ju alldrig en HW30!
Annars blir det Webley stingray igen.
Leopold skrev:Nitro skrev:Leopold skrev:Kommer troligen.
HaHa! vill du låna min bamse fullfjäder som är avsedd för min Hatsan 125 (jag kan ta med den).
Tack men jag är supernöjd med att ha den optimerad i just 10j! Riktigt kul faktiskt med utmaningen när det blåser litet osv. Testa den gärna.
Återgå till Skytteklubbar och föreningar
Användare som besöker denna kategori: bojos och 1 gäst