Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Gamo45 skrev:bjosse skrev:Fyllde min 12:a (köpt av Hurricane) igår i Lomma. Dom har egentligen bara öppet 16-18 fredagar men är oftast på plats i alla fall. Slängde in tuben vid tvåtiden och hämtade den vid halv fyra efter att ha fått ett SMS att den var klar. 65 spänn kostade fyllningen. Kan man få bättre service? I don't think so.
Det var billigt!
GRiDLoK skrev:luft i flaska väger 1g/l dvs 300bar*10l = 3 kg!
/Lasse
POS skrev:"Försök kyla ned tuben så mycket det bara går innan fyllning så får de i lite mer luft än annars."
Jag fyller alltid min tub i kallvattenbad och når ofta ca 315bar.
Jazz skrev:Kanske jag kan göra det i framtiden, måste bara kolla lagstiftningen. Har för mig att hela anläggningen måste vara godkänd för att få lov att fylla flaskor till privat personer.
Jazz skrev:Kanske jag kan göra det i framtiden, måste bara kolla lagstiftningen. Har för mig att hela anläggningen måste vara godkänd för att få lov att fylla flaskor till privat personer.
Sniperace skrev:Nej DU får inte fylla andras tuber, men en lucka i lagen gör att andra får använda din pump att själva fylla sin flaska, på samma sätt får jag inte ladda ammunition till andra, men det finns inga hinder att andra kommer hem till mig och använder min utrustning att ladda sin egen ammunition.
jodre skrev:RobertSt skrev:Jag är såååå trött på att pumpa! Dags att åka till den lokala brandstationen för att fråga. Var får jag tag i anslutningar?
(Till min P44).
Fick du inte den med pickan?
FWBs behöver man ingen fillstation till och pumpar du så borde du ha en
DINadapter som är ihopskruvad med FWBadaptern på pumpen så bara att skruva isär detta
så passar FWBadaptern rakt av i en 300barsflaska.
RobertSt skrev:Fyllkitet har en begränsningsventil som släpper ut ev övertryck (ca 250 bar).
gubbe skrev:RobertSt skrev:Fyllkitet har en begränsningsventil som släpper ut ev övertryck (ca 250 bar).
Vad har du för fyllkit?
parabola skrev:Har inte läst så mycket här tråden men så här på fyllan kan jag säga att min 300 bars flaska alltid slutar på 280 efter fyllning
gunner.a skrev:280bar är normalt...
Om man önskar mer så kyls de med vatten och fylls till ca 305bar.
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster