Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Frank69 skrev:Görgen skrev:Jag har 75mm insex om det passar.
Har du 8st vore det perfekt... mät gärna diametern på skruvarna så förborrar jag "trottoarprataren"...
så kan man skruva dit skruvarna på plats på banan.
Sen får ni skriva ut nån passande tavla i A4 format... så fäster vi dem på en bit wellpapp eller liknande.
Jazz skrev:Vad tycker ni, ska vi köra fria cal? Ok nu kommer jag inte med min nia men ändå.
Frank69 skrev:Görgen skrev:Jag har 75mm insex om det passar.
Har du 8st vore det perfekt... mät gärna diametern på skruvarna så förborrar jag "trottoarprataren"...
så kan man skruva dit skruvarna på plats på banan.
Sen får ni skriva ut nån passande tavla i A4 format... så fäster vi dem på en bit wellpapp eller liknande.
Leopold skrev:Jäklar vilken aktivitet! Härligt.
Jag kan inte komma på lördag men hoppas kunna dyka upp nästa lördag. Med sprillans nytt BKL endels kikarfäste (skickades från Michael Tawn igår), tror det blir viss skillnad. Trodde aldrig att jag skulle lägga de pengarna på ett fäste men man blir förvånad över vad man tar sig till ibland...
Nitro skrev: Jag vet faktiskt inte var det slutade, men runt 8-900 kronor tror jag det landade på.
Svettigt, men jag behövde ju extra höga fästen för att hyfsat smidigt kunna ladda min FWB.
päran skrev:Ja det är väl lika bra att bänkarna som jag byggde används till det dom ska![]()
Jag har även byggt ett bänkskytte bord för två med tak till en annan förening , har pratat med banansvarig i vittsjö om att bygga ett likadant till hundra meter i vittsjö , ska ta tag i det så småningom, för ju fler vi blir desto mer måste vi utnyttja hela banan .
Nitro skrev:Efter förra besöket i Vittsjö så började jag bygga samma typ av bänk här hemma.
Bänkarna är mycket stabila och rejäla. Nackdelen är att dom är lite tunga att släpa runt på om man nu gör det samt tar mycket utrymme om man behöver förvara dom någonstans.
Så jag gjorde något liknande fast i klenare dimesioner och gångjärn på benen så att det blir hopfällbart. Det kan jag t.o.m. ta med i bilen. Men tyvärr blev det ostabilt i sidled men stabilt i längsled.
Nästa gjorde jag också i klenare dimensioner fast med fasta ben. Det blev stabilare fast inte lika stabilt som dina. Mina väger väl inte mer än hälften av vad dina gör.
Jag får göra dom lite bredare så tror jag att det kan funka.
Men en mycket bra ide´och konstruktion.
Jazz skrev:Att göra ett bord på hundra meter är att ta i![]()
![]()
Återgå till Skytteklubbar och föreningar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster