Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Nitro skrev:Jag klämde dit min röda med hjälp av loctite, men då kanske det även kan vara andra skillnader i packningen typ vinklar eller något annat som gör att det "kanske" inte håller tätt. Jag har inte märkt något problem, men ni råder mig kanske att byta ändå.
Frank69 skrev:Nitro skrev:Jag klämde dit min röda med hjälp av loctite, men då kanske det även kan vara andra skillnader i packningen typ vinklar eller något annat som gör att det "kanske" inte håller tätt. Jag har inte märkt något problem, men ni råder mig kanske att byta ändå.
Så länge du har små träffbilder och hyfsat fart i vapnet så finns det ingen anledning att byta packning!
Silwer skrev:När man ändå håller på med en gammal okänd bössa som min iaf var, en 78a, då bytte jag faktikst pippackning med på en gång även om den funkade ok som den var egentligen, fast fjädrarna hade klart tappat en del mins att jag mätte mer 6.5J än 7.5 iaf.
Leopold skrev:Nitro, testa att byta kulsort. Min nuvarande favorit på 50 m är JSB Exact heavy, tycker den håller ihop träffbilderna mycket bättre än vanliga JSB Exact. Iofs med HW30 men det spelar nog mindre roll. Kulsort spelar absolut roll för det du beskriver.
Nitro skrev:Leopold skrev:Nitro, testa att byta kulsort. Min nuvarande favorit på 50 m är JSB Exact heavy, tycker den håller ihop träffbilderna mycket bättre än vanliga JSB Exact. Iofs med HW30 men det spelar nog mindre roll. Kulsort spelar absolut roll för det du beskriver.
Usch, då måste jag ju besöka Tobbe igen. Inte för att jag har något emot Tobbe, men min budget har skjutits i sank var gång jag besökt honomDet är dyrt att åka dit kan jag konstatera.
Leopold skrev:Vilken skönhet Frank!
Nitro skrev:Ja, det är en riktig skönhet. Ser ut som ny.
Frank69 skrev:Idag är Feinwerkbau´s packningar till 300 serien gröna.
Please be informed that our sealings are usually in white or blue colour. We have sold the sealing in green colour but not anymore.
Frank69 skrev:Nu kommer bevisen... tror att ev så är den röda packningen optimerad för FWB 150... och den gröna för FWB 300.
Det är ju en del skillnad på dem...
Grön: diameter innerhål 5,88mm
Grön: höjd 7,47mm
Röd: diameter innerhål 6,22mm
Röd: höjd 6,49mm
Och lite bilder på ytterdiametern:
För att följa länken så måste du registera dig.
Tomaz skrev:I äldre orörda bössor är packningen vit, sen kom dom blå packningarna........grön har nog bara förekommit som utbytespackning i senare tid när bössorna sedan länge slutat tillverkats.
Röd packning till 300S har aldrig funnits annat än från maccari........tror jag.....
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster