Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Görgen skrev:I dag tog jag långt om länge beslutet att köpa en platt tv. Det blev en Samsung 40 tummare.
För att följa länken så måste du registera dig.
Dudda skrev:MisterWittur skrev:BSA Tactical XL .22
Ramlade ner i postlådan 16 april =) samt 2 burkar jsb exact express 5.52 och nya fästen (BKL doublestrap 2pice 1" medium) =)
Måste vara den skönaste stocken någonsin! Är du nöjd?
Dudda skrev:Blev ett Hawke SW Tactical 6.5-20x42, UTG låga QD fästen samt Butler creeks. Mycket prisvärt sikte med ett riktmedel som är magiskt för luftvapenskyttet!
Rekommenderas varmt till de som jagar nytt sikte med relativt hög förstoring.
Görgen skrev:I dag tog jag långt om länge beslutet att köpa en platt tv. Det blev en Samsung 40 tummare.
Larsson skrev:
Kan meddela att jag haft en Samsung 32 tum i säkert 4+ år nu utan problem. Den slits och används dessutom hårt här eftersom jag spelat TV-spel i timmar i princip varje dag sedan jag skaffade den. Så TV:n verkar de kunna tillverka i alla fall.
Larsson skrev:Ofta har man somnat med den på, och sedan inte orkat stänga av den på morgonen, så den har stått på dygnsvis ibland lol. Och i TV-spel är det ju en massa konstanta menyer i hörnen som lätt kan brännas in i skärmen, men det har funkat bra hittills.
Larsson skrev:LCD är det väl eller nåt.
Larsson skrev:Ok, grejen är dock att jag sett menyer brännas fast, sedan bleknar de efter ett tag.
The Truth About LCD and Burn In
It is a fact that LCD displays are immune to phosphor wear, simply because LCD televisions do not use phosphor to create a television image. Otherwise, it would be like saying an electric car can run out of gas. That does not mean LCD displays are immune to the effects of static images. On LCD displays, this is kindly referred to as "video memory" or "image retention."
LCD panels use a complicated process of organizing liquid crystal molecules into a twisted or untwisted state, which allows polarized light to pass through the liquid crystal substrate. Over time, it is possible these liquid crystals can "get used to" the state of twist they are in, causing a static image, very similar to phosphor burn-in, to be visible on the screen permanently.
Some say that simply turning off the display for 24-48 hours eliminates this effect, while others have claimed the effect is permanent in extreme cases. Nonetheless, home users of LCD televisions have generally little to fear.
Zippo skrev:Dudda skrev:Blev ett Hawke SW Tactical 6.5-20x42, UTG låga QD fästen samt Butler creeks. Mycket prisvärt sikte med ett riktmedel som är magiskt för luftvapenskyttet!
Rekommenderas varmt till de som jagar nytt sikte med relativt hög förstoring.
Åh fy fan jag är inte alls avis![]()
![]()
Snygg setup.![]()
Vart köpte du siktet?
daskapitan skrev:Den bössan är verkligen najs...Hoppas att få prova att dra av ett par skott med den framöver. Tack igen för söndagen.
Återgå till Forum lekar & Forum fun
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster