Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Pellegrini skrev:Ja, jösses vad smidiga!- Synd jag inte såg dessa innan jag köpte sandsäckar i veckan...
![]()
Hur är stabiliteten? Tänkte på "kasa neråt"-tendens.. Borde iofs gå att sätta en ribba längs med , med en läderrem(typ), emellan med hål för justering.. Hoppas de e tillåtet att "leka kines"( KOPIERA)
Görgen skrev:Fick en ide av ett skjutstöd jag såg igår, så jag gjorde en enklare modell av den. Vad jag använde var en bit gammal skumgummimadrass, tejp, typ silvertejp fast svart, en bit regel 45X45mm och till ben, några bitar från lister eller vad det nu är ( fick massa sådana, kom i 3 meters längder). Benen går att justera utan att lossa på skruven (sitter tillräckligt hårt för att inte själv flytta på sig men tillräckligt löst för att kunna ändra dom). Lägsta höjden är 10 cm och högsta är 28 cm.
För att följa länken så måste du registera dig. För att följa länken så måste du registera dig. För att följa länken så måste du registera dig.
För att följa länken så måste du registera dig. För att följa länken så måste du registera dig. För att följa länken så måste du registera dig.
Görgen skrev:Görgen skrev:Fick en ide av ett skjutstöd jag såg igår, så jag gjorde en enklare modell av den. Vad jag använde var en bit gammal skumgummimadrass, tejp, typ silvertejp fast svart, en bit regel 45X45mm och till ben, några bitar från lister eller vad det nu är ( fick massa sådana, kom i 3 meters längder). Benen går att justera utan att lossa på skruven (sitter tillräckligt hårt för att inte själv flytta på sig men tillräckligt löst för att kunna ändra dom). Lägsta höjden är 10 cm och högsta är 28 cm.
Här är två bilder till med bössan liggande på i lägsta och högsta läget.
För att följa länken så måste du registera dig. För att följa länken så måste du registera dig.
Görgen skrev:Görgen skrev:Fick en ide av ett skjutstöd jag såg igår, så jag gjorde en enklare modell av den. Vad jag använde var en bit gammal skumgummimadrass, tejp, typ silvertejp fast svart, en bit regel 45X45mm och till ben, några bitar från lister eller vad det nu är ( fick massa sådana, kom i 3 meters längder). Benen går att justera utan att lossa på skruven (sitter tillräckligt hårt för att inte själv flytta på sig men tillräckligt löst för att kunna ändra dom). Lägsta höjden är 10 cm och högsta är 28 cm.
Här är två bilder till med bössan liggande på i lägsta och högsta läget.
För att följa länken så måste du registera dig. För att följa länken så måste du registera dig.
Pellegrini skrev:På planeringsstadiet hos mig, har tyvärr rätt dåligt med lämpliga träbitar för tillfället. ( Såna spillbitar har en förmåga att hamna i spisen under vintern....)
Men ska se vad jag får tag i. Har du den med till Vittsjö på lördag? - om du ska dit alltså, jag ska troligen ta mig dit, ser ju rätt lovande ut med vädret
Silwer skrev:Görgen jises vilken stjärnkikare på Cyclonen haha.
Silwer skrev:Bara det inte studsar mot nåt sånt så.
Nitro skrev:Jag har byggt en fast utomhus tavelhållare med plats för många tavlor och annat också.
Det blev tager vad man haver. Först fäste jag tavlorna med tvättklämmor i armeringsnätet, men när en del skott drog fel så åkte tvättklämmorna åt h-sike. Så jag provade att dra tre linor med murarsnöre som är hårt spända för att hålla tavlorna på plats. Jag var lite rädd för att linorna skulle gå av vid träff, men efter ett par hundra skott så är dom fortfarande hela och verkar inte tagit någon skada.
Sen behöver man ju inte heller dra linerna rakt över centrum om man kan undvika.
Fördelarna är att det är mycket enkelt att sticka ner tavlorna mellan linerna så att dom kommer iklämm.
Jag visar bilder på tavelhållare samt skjutplats där jag även gjort skyttebänkar.
För att följa länken så måste du registera dig.
norris skrev:byggde en boll här om dan i för klent materiel håller antagligen inte för 10 j så jag ska testa med 1077:an om det är kul kan man ju köpa en av hurricane
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster