Anonymous

Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Mattias.A skrev:öberg skrev:phonthaisongthaisilk skrev:
Innebär det att man
därför får licens på "fullblås" ?
Och i så fall för vad , för jakt ?????
Om man väljer att göra som jag. Så sökte jag målskjutningslicens med motivationen billigt övningsskytte.
Är jägare och medlem i jaktskytteklubb och då var det inga problem.
Det man bör tänka på innan man söker/köper är att Polisen vill ha intyg på att man har ett godkännt vapenskåp.
Men då kan du väl inte jaga med just den bössan!? När du har målskyttelicens på den. Eller är jag ute och cycklar igen!
marhol skrev:Måste sådana skåp förankras i väggen eller kan dom stå löst i garderoben?
intruder skrev:marhol skrev:Måste sådana skåp förankras i väggen eller kan dom stå löst i garderoben?
Väger det under 150kg måste en vikt inköpas eller så måste det förankras i vägg eller på stomme skruvas fast
öberg skrev
Alla skåp som inte väger över 150kg måste bultas eller fyllas till min vikten!
intruder skrev:Du har helt rätt .Men ska man skyddsjaga med vapnet eller användas till jakt så innebär det att man sökt licens för detta .Sen hjälper det inte att vapnet uppfyller prestanda för skydds/jakt i meter per sec eller anslagsenergi.Man får inte använda denna till jakt.Om det inte är sökt för detta i samband med licensansökan.Mvh
scratch skrev:intruder skrev:Du har helt rätt .Men ska man skyddsjaga med vapnet eller användas till jakt så innebär det att man sökt licens för detta .Sen hjälper det inte att vapnet uppfyller prestanda för skydds/jakt i meter per sec eller anslagsenergi.Man får inte använda denna till jakt.Om det inte är sökt för detta i samband med licensansökan.Mvh
Funkar väl precis som med alla krutgevär som man kan ha på målskytte, samlar eller jaktlicens. Bara för att man har en Barrett M82A1 på målskytte och man kan skjuta elefanter med en sådan bössa så innebär det inte att man får jaga med den om man inte har jaktlicens på den
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster