Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
lazlo09 skrev:Ok.
Min tanke ang denna tråden är lite som så att om någon tex har en 7,5" pipa och en bossventil, så kan man räkna hur många ms bossventilen ger, och om den ger tex 20ms så kan man anta att varje piplängd blir ca +20ms med bossventil. Givetvis så är alla 2240 lite olika så det blir ju aldrig någon exakt lista.
Men man kan få en ganska bra aning om hur många ms man får med en viss pipa och vissa "trim".
Efterhand som nya uppgifter kommer så tänkte jag uppdatera första posten tills där är en lista på olika pipor med olika moddar.
Superbee skrev:Jag testade ju iofs min med svagare hammarfjäder men med luft från paintballtank och 14,5" pipa, då gjorde den ca 190 m/s med jsb RS.
Poängen från min sida var inte att trimma utan att få bättre kurva vilket jag lyckades med
Nu kör jag med extended hipac och en hemgjord transferports-strypning så jag får ut ca 50 skott i 9 joule inom +- 3 m/s, det duger för mig, vill inte åka dit för vapenbrott...
losdrivare skrev:Men det var intressanta uppgifter ändå. För mig som vill ha ut max skott i 10J var det intressant att det inte lönar sig att ha längre pipa än 14" för de förutsättningarna.
Etienne skrev:Fast för 10 meter så räcker ju faktiskt typ 3-4 joule skulle jag säga. Man kanske behöver lite mer för .22 iofs, men inte mycket.
Du kan nog plocka en sådär 60-70 skott ur en 12 grammare utan bekymmer för skytte på det avståndet.
Superbee skrev:Jag ströp min genom lättad hammare (för snabbare locktime med klen fjäder), klenare hammarfjäder, och även en hemtillverkad strypbricka som jag klämt mellan transferporten och ventil ( väldigt tunn plåtbit med hål i, vad kan hålet vara, ca 2,5 mm? kommer inte ihåg).
Etienne skrev:Jag själv är inne på att strypa mitt gevär en 25% eller så. 30-35 skott går ganska fort, och det är inte precis en långdistanspjäs, så 7-8 joule räcker gott och väl faktiskt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst