Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Patrik skrev:Vilka avstånd skjuter ni med era 300, jag skjöt på 40 meter och träffade tavlan konstant.
Vad kan max avståndet vara med bra resultat med ett 300s.
Nitro skrev:Jag gillar att panga på längre avstånd och eftersom jag inte har några 10 J + gevär så får FWB göra jobbet.
Ska det funka så måste det vara lugnt i vinden helst vindstilla.
Jag pangade sockerbitar på 73m. Ungefär var 2-3 skott blev träff.
Grabben pangade på ölburk på 100m med träff ungefär med vart 2-3 skott.
Jag satte upp ett ägg på 65m när det var blåsigt och klapp det på tredje skottet, lite tur lite skicklighet.
Det ska bli nice när man har ett 40-50 J vapen där man ligger runt 300 mps i 5,5, den dan kommer och då ska det bli långskytte på allvar.
Leopold skrev:Du är ju för jäklig Gubbe med din fwb300 men vad jag inte riktigt begriper är varför du nästan är ännu jäkligare med Cyclone, den är ju lätt som en fjäder i jämförelse...
Silwer skrev:Men ska vi lägag av då för att nån är bättre? äh, vi kan diskutera detaljer på vapen ändå som om vi var elitskyttar tycker jag även om skytten alltid är den viktigaste komponenten, det handlar ju om att känna sig nöjd med det man fått ihop oavsett med, om man inet gör det tycker jag det genast funkar sämre, psykiskt.
Nitro skrev:Det skönaste skott jag gjort i hela mitt liv var ...
...
Det är vid sådana tillfällen som man bara känner yes!
Den känslan är obeskrivbar
derkaderb skrev:Dåså, då har man bytt fjäder till maccari och smörjt med clear tar.
FYY FAAAN säger jag vilken pers det var. Försöka trycka ihop bössan för att sedan skruva dit skruven som håller ihop det var det värsta.
Etienne skrev:derkaderb skrev:Dåså, då har man bytt fjäder till maccari och smörjt med clear tar.
FYY FAAAN säger jag vilken pers det var. Försöka trycka ihop bössan för att sedan skruva dit skruven som håller ihop det var det värsta.
Nu är jag faktiskt riktigt sugen på en FWB 300s ändå. Men ska det vara så jäkla jobbigt att byta fjäder?
Det ser ju så lätt ut på Tomas filmklipp. Å andra sidan verkar flera andra ha särskilda konstruktioner för att få dit fjädern.
Fixar man ens detta "manuellt" om man bara väger cirka 64-65 kg som jag?
derkaderb skrev:Fick iaf svar från herr Maccari själv, och även han påpekade att jag borde beställt "preset" fjädrarna. Men det man kunde göra var att spänna bössan och låta den stå så i ca 20minuter så skulle fjädern lätta lite och blir mer jämn, så det var skönt att höra.
derkaderb skrev:Märkte idag efter mycket bökande och trixande med olika fästen att kilbasen på min blir bredare längre framtill, vilket resulterar i att kikaren kommer till höger om man har den fasta delen av fästet på höger sida tex.
Någon av er som upplevt det samma?
ca 11.50mm baktill och ca 11.65mm någon centimeter innan det börjar bli tjockare mot slutet.
Är väl bara till att börja fila ner endelsfästet för dem delade fästena hade en förmåga att röra på sig av rekylen, dock drog jag ju inte åt som helvete heller.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster