Ingen skytteträff är ju fullständig utan någon form av skytte på luftvapen.info's officiella gubbeavstånd - 18 meter stående. Nu var ett av träffens ledmotiv "inte så himla noga" så avståndet mättes upp med steg och
parallax till någon form av approximativ noggrannhet. Kan ha varit 20 meter också. Eller 15. Vem vet?

Här provar jag Daniels TX200 på gubbeavståndet. Det drog visst åt vänster, men vem orkar pilla på ett sikte som sitter på någon annans bössa? Fast när Daniel sköt ett skott på tavlan så hamnade det visst klockrent i mitten, bara lite högt...
För att följa länken så måste du registera dig.Vi provade även min 2240 karbin på gubbeavstånd. Gemytligt som det var så delade vi även här på samma tavla. Jag sköt de två översta prickarna och Daniel sköt de andra, inklusive den fina 10:an nere till vänster. Det gick förvånansvärt bra så det kan tyda på att det kanske snarare var 15 än 18 eller 20 meter, men som sagt - vem vet?
För att följa länken så måste du registera dig.Mycket trevligt var det med skön avspänd stämning, även under tävlingsmomentet. Roligt att få skjuta Daniels fina bössor!
Inför nästa träff har lösdrivaren noterat att han:
1. Också ska ta en massa bilder under träffen för att inte ensam blir uthängd med bild.
2. Vill ha en bättre bössa. Gärna en EV2.
3. Måste träna på stående skytte med bössor som väger mer än 2,5 kg med sikte.
4. Ska verka för att tävlingen ska ske tidigare under träffen för bästa stabilitet.