Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Patrik skrev:raz0r skrev:De finns väl dämpare till Hw 95 också?
Dämpare hjälper inte mycket på ett fjädergevär
raz0r skrev:Patrik skrev:raz0r skrev:De finns väl dämpare till Hw 95 också?
Nä, de gör ju inte nån jätteskillnad men en liten gnutta hoppas man ju på...nåt e ju alltid bättre än inget =)
Patrik skrev:raz0r skrev:Patrik skrev:raz0r skrev:De finns väl dämpare till Hw 95 också?
Nä, de gör ju inte nån jätteskillnad men en liten gnutta hoppas man ju på...nåt e ju alltid bättre än inget =)
Självklart, Bsa Lightning har dämpare som orginal och den dämpar ljudet något
CLjungkvst skrev:Effecten ligger i sverige på i grundutförande ca 140 m/s om du sätter in orginal fjädern gör den ca 230 m/s om du sedan köper ett Maccari går bössan änu bättre och du kan få upp den kanske några m/s också men det bästa är att den inte då låter lika mycket som med orginal fjädern.
jag har själv skjutit med jsb exact samt med fx kulan och det är nästan hugget som stuket,
den är helt ok som skyddsjakts bössa prestanda mässigt.
raz0r skrev:Härligt! det lutar på fjädersidan iaf åt en Hw 97a..men ja kan ju inte sluta sukta på typhoonen!! =)
Åsa-Nisse skrev:raz0r skrev:Härligt! det lutar på fjädersidan iaf åt en Hw 97a..men ja kan ju inte sluta sukta på typhoonen!! =)
HW 97k .22 är en mycket välskjutande bössa, med bra ballans i och tillräckligt med kraft!!
Typhoonen är nog lite mera lättskjuten (ev. träffsäkrare) och kan nog ha lite mera power i fullflåsversionen och ligger i samma prisklass som 97án om man bortser från pump mm....
Så i mitt tycke är det "hugget som stucket" i ditt fall..., men har du möjligheten att kunna provskjuta de båda bössorna på samma dag för att kunna jämnföra dessa i fullflåsversionen SÅ GÖR DET för att du själv ska få en bättre uppfattning om bössornas egenheter....
Åsa-Nisse skrev:Det kan jag ej svara på om det finns det....
Men om du kör, ska vi säga en 20-25 mil söder ut så kan du ju ta med dig lite fika bröd samtidigt när du kommer över på en provskjutning..![]()
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster