Ok hårt försök idag, orkade bara 2 tavlor, mål, allt i svart, misslyckads på första.
Vapen:
AA Pro-Target .177
Ammo:Premier 11.5gr
Sikte: Sunkigt Tasco från 90-tal på 8x
Avstånd: stående 10m
För att följa länken så måste du registera dig.Började uppifrån vänster så det är sämst först och sist, hur jag lyckades med 2a ringen vete fasen, alla skulel vara så var det tänkt

.
(edit: såg på bilden att mittenpricken ser ut tat bar ha 4 träffar, tyvärr använde jag den där vikta tavlan bakom för att "lysa" upp träffhålen och den har ett hål i sig precis nästan mitten höger/ned om ni glor så det är 5 träff.)
Det går inte attt se exakt var man siktar, det är bar grummel, inga siffror inga ringar, och de här tavlorna är svårare än de med en ring på då jag inte kan lägga siktes hårkors efter linjerna, jag ser heller inte var jag träffar, en med den här bössan "känner" man ganska bra var det tog som tur är.
Skitjobbigt tat ta en heltavla utan mer än kort vila frö att inet få kramp i vänsterarmen, 2 tavlor och jag var slut kan jag erkänna, det var väldigt vingligt på slutet.
De här diabolerna är absolut stenhårda, vissa har sagt att de tom kan slita på pipan, vet inget om det men med mina vanliga kulfång sprutar en träff en svärm uppåt långt, jag viker över en tavla som skyd då det annars kan hamna där jag inte vill ha det.
För att följa länken så måste du registera dig.Så här såg den ut efter denna tavlan, mao splittret går även genom den och äter av den på mitten, måste skaffa ett smartare kulfång.
Siktet är under all kritik, jag får välja på låg förstoring men då blev de svarta prickaran för små eller sudd enbart men större prickar, jag valde det senare här och kör det förstnämnda på de med en ring på bara då jag lättare kan "hitta" på en sån tavla.
Jag har inte råd med nåt annat dock, så man får ta det man har.
Nåväl jag lyckades, emn det är inga 18m och jag var darrig på hand efteråt kan jag säga, det är så tufft att försöka kontrollera allt stående(andning, balans, trycket osv), man vill ju inte rycka av skotten heller, vilket jag tyvärr gjorde i några fall, det är då man missar i vitt med störst chans.
Det här är inget för folk med pump eller låg skottkapacitet, jag får ut 50-60 skott bara så sen måste jag pumpa, det går inte med den här typen av tavlor, antingen stor skottkapacitet pga säg 10J eller påfyllning från dyktub annars är det för jobbigt, man kan inte ställa sig och pumpa 200 pumptag+ mitt i alltihopa liksom.
Blir nog inga mer sånna här med denna på 10m iaf, fjäder är en sak då tar inte luften slut.