Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Kizmiaz skrev:Richie Valens? När det finns mer passande musik? Tsk, tsk...[...]
Etienne skrev:Skrattade lite åt den här killen... Väldigt flummigt klipp...
För att följa länken så måste du registera dig.
Frank69 skrev:På väg till dagens skytte i Blekinge fick jag ligga bakom denna trafikanten.
Innan jag fick igång mobilkameran mötte han en annan lastbil...
ja ni kan nog tänka er hur nära det var...![]()
Frank69 skrev:På väg till dagens skytte i Blekinge fick jag ligga bakom denna trafikanten.
Innan jag fick igång mobilkameran mötte han en annan lastbil...
ja ni kan nog tänka er hur nära det var...![]()
Pellegrini skrev:Dessa stolta "yrkeschaufförer"!Ser dom nästan dagligen på väg till/från jobb ( 10 mil)
Fast sällan så grovt som detta..
Görgen skrev:Ja du Frank jag hoppas att du inte försökte köra om han, det hade varit att utmana ödet lite för mycket.
Frank69 skrev:Man får bara hoppas att det gick bra med resan och att personen funderar lite över sin körning.
Rustan skrev:Frank69 skrev:Man får bara hoppas att det gick bra med resan och att personen funderar lite över sin körning.
Och du bör fundera på hur nära framförvarande du kör, för det hade polisen kunna haft synpunkter på.
Lastbilsföraren körde faktiskt varken vårdslöst (med reservation för hastighet och hastighetsgränser), osäkert eller ens otillåtet. Det är tydligt att hon eller han har bra koll på vägen, trafiken och sitt eget fordon.
Men: Det är som med vapensäkerhet att det är bra om det inte bara är säkert utan också syns att det är det. I det här fallet felbedömde han alltså hur bakomvarande uppfattade situationen. (Eller struntade i det.) Det är till alla negativa kommenterares heder att de hellre skulle kört bakom en lastbil i långsammare fart fast det inte skulle gått att köra om, men det är tråkigt nog inte den normala reaktionen.
Möjligen kan man tycka att den som upptäcker någon bakom som kör för nära bör sänka farten men nuförtiden händer det ju nästan jämnt, så ...
Vad jag tror kommentarerna kommer sig av är att ni aldrig skulle överskrida varningslinjer annat än vid omkörning därför att det med personbil inte finns mycket anledning till det om man inte kör fort, troligen rejält fortare än tillåtet. Och de personbilar ni har sett som har följt liknande spår på liknande väg har troligen kört olämpligt fort och har de följt liknande spår på en bredare och/eller rakare väg helt klart slarvigt. Men personbilar är smalare, har lägre tyngdpunkt och eftersom man sitter lägre ser man inte lika långt framåt på vägen. Den här körningen var med flit och anpassad efter förhållandet.
buckshot2000 skrev:[youtube]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=DyE30MQlrj0[/youtube]
Ryssland say no more !
Återgå till Forum lekar & Forum fun
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster