Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Hawkeye skrev:Det är många här på forumet som har rekommenderat Biltemas limkekt. Clas Ohlsons fungerar säkert också.
Etienne skrev:Ska kolla på dessa! Tack för tips.
Det enda som jag spontant känner kan vara lite vanskligt är att man har ganska liten kontaktyta. Finns det inte risk att hela skiten "knäcker" åt ena sidan? Eller förväntas man ha minst två av dessa tillhands?
Ulf skrev:Härlig tråd etienne![]()
Här en bild på hur min Junior ser ut :
För att följa länken så måste du registera dig.
Dock hade jag turen att förre ägare hade slipat stocken helt trären (förutom det svarta) , så kulörvalet föll helt på mitt tycke.
Systemet var dock morotsrött....
Jag har använt Skyttens Vapenolja, i liten vit flaska. Lagt på flödiga lager, som löst den röda rosten, och återgivit systemet ett djupsvart & blank lyster.
ett tips bara...
Denna lilla vita flaska kostar i jakthandeln mellan 20-30 spänn, (ibland betydligt billigare på reor) har använt min i 3 år, den är fortfarande halvfull.
Den riktigt seriöse slipar ner systemet, varmblånerar.
Är själv nöjd med resultatet iaf....tror även losdrivare gillade den
Ulf skrev:Schaftol ExtraDunkel nåra varv först, sen olja.
Nitro skrev:Var försiktig när du gängar i skruven till bakstycket efter att du satt i den nya fjädern. det är lätt att den går fel när man gängar i och då är bakstycket kasserat. Gängorna på skruven håller men inte gängorna i bakstycket. Jag är inte ensam om att ha klyddat till det där. Ett nytt bakstycke går lös på en bit över 1000:-, så var försiktig.
Återgå till Tuning - Service - Reparationer - Custom
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster