Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Leopold skrev:Konstigt att det inte funkade så bra med fwb300 som jag trodde, skulle vara kul att höra om någon fått bakstöd att funka perfekt med den bössan.
Nitro skrev:Både jag och grabben använder bakre stöd och det går bra.
Nitro skrev:En på jobbet ville sälja en gammal Diana till mig för en symbolisk summa sa han, då han vet att jag håller på med luftvapen. Först var jag inte intresserad då min ekonomi är lite ansträngd och jag inte är i behov av någon ny bössa just nu, men när han nämde siffran 300:- samt att den var i 5,5 mm. så blev jag genast intresserad. Modellen hade han ingen aning om. 300:- kan man ju alltid trolla fram, så står han till sitt ord så har vi en affär.
Sniperace skrev:preliminärt är banan boka för ett födelsedagsevent från kl 14 Lördagen den 27 oktober.
då alla banor kommer användas med start från pistolbanan, sedan fortsätts på stora banan med start nära blinderingen för att sedan förflyta till 100m, 200m 300m och 50 meter kh....
men en fråga, hur har ni fått fart på krutgubbarna, vi har inte ökat aktiviteten, den är redan så stor att tiden ibland inte räcker för annat?
Görgen skrev:Sniperace skrev:preliminärt är banan boka för ett födelsedagsevent från kl 14 Lördagen den 27 oktober.
då alla banor kommer användas med start från pistolbanan, sedan fortsätts på stora banan med start nära blinderingen för att sedan förflyta till 100m, 200m 300m och 50 meter kh....
men en fråga, hur har ni fått fart på krutgubbarna, vi har inte ökat aktiviteten, den är redan så stor att tiden ibland inte räcker för annat?
Igår så var vi tre stycken gubbar som testade en ny typ av pistol/revolver skytte ( jag, jazz och bengt ). Men efter övningarna som vi kan kalla kryp ihop som en boll och träffa tavlan samt ligg som en planka och skjut var där minsann inte mycket fart kvar i oss.![]()
Jazz skrev:NU har jag fått in anmälan av 7 st till det gröna kortet, (säker vapen hantering).
Frank69 skrev:Jazz skrev:NU har jag fått in anmälan av 7 st till det gröna kortet, (säker vapen hantering).
Gevär: 17nov kl 11.00 (preliminärt, då det blir en extern provförvaltare som måste bokas)
Plats: Skjutbanan, då de som tar grönt kort till K-pist måste uppvisa skytte.
Pellegrini skrev:Frank69 skrev:Jazz skrev:NU har jag fått in anmälan av 7 st till det gröna kortet, (säker vapen hantering).
Gevär: 17nov kl 11.00 (preliminärt, då det blir en extern provförvaltare som måste bokas)
Plats: Skjutbanan, då de som tar grönt kort till K-pist måste uppvisa skytte.
Den 17:e November har jag ingen möjlighet att komma ( jobbar natthelg, kan inte ta ledigt fre-lö natt), så tyvärr måste jag avboka, om det blir då
Görgen skrev:Det kan ju inte vara lätt att ha en arbetsgivare som inte förstår en sådan naturlig sak som att skyttet måste ha förtur över allt annat. :
Återgå till Skytteklubbar och föreningar
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 3 gäster