Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
pentti50 skrev:hej har en diana 50 somfunkar kanon den ligger på 230 i utgåns hastighet. pistongen är samma som i diana35 om det kan vara till någon hjälp.
G0LI4T skrev:Skruven du talar om är en mutter
Det är en genomgående skruv med mutter på andra sidan.
muttern håller du imot med en flacktång...en käft på var sida om "hålet"
Beroende på vilken Diana 50 det är du har, så är det 2 eller 3 skruvar som ska tas bort innan du kan demontera stocken.
scratchninja skrev:Tjena Pierre! Jag pratade lite med Peter på tävlingen och han erbjöd att göra om packningen från en 52:a så att istället för att få en packning i läder så blir den i plast vilket minimerar dieslingen och får den att gå jämnare. Sedan sade han att han kunde sätta in en 52-fjäder vilket ger den lite mer fjurt men då tror jag han sade att han skulle vara tvungen att göra en ny fjäderguid i plast.
Jag vet däremot att För att följa länken så måste du registera dig. har originalfjädrar till bössan. Jag ringde dit och han har även original läderpackningar om det behövs bytas. Jag pratade även med Tobbe på Hurricane och han hade också läderpackningar men var osäker på om han hade fjädrarna. Men bara man tar dimensionerna på fjädern med hjälp av ditt "superskjutmått" så går det säkert att hitta något annat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster