derkaderb skrev::Drool: Helvete vilket bra jobb du har gjort. Satans så snygg den blev. Men man blir ju bara lite förbannad för man själv aldrig skulle kunna få sin så snygg. Riktigt jäkla läckert med det silvriga i kontrast med det svarta.
Jag tror inte att det är så överdrivet svårt för de flesta. Jag menar,
jag är ingen expert på detta...
Se bara till att ha en plan som är lite förlåtande mot de missar som kan uppstå.
Till exempel, kolvkammen är ju gjord på det sättet för att det ska finnas en tolerans mot de fel som jag i princip kunde räkna med. Hade jag försökt mig på en "vanlig" konstruktion, på fri hand, med de verktyg jag hade tillhands, så hade det garanterat gått åt helvete. Nu hade jag cirkulära "muttrar" med spel som mötte upp skruvarna som kommer upp genom kolven, och sedan sfäriska brickor till distanserna. Allt för att jag utgick från att det inte skulle gå att borra och såga spikrakt på fri hand (jag kan i alla fall inte göra det

).
Allt tjaffs och testande med silversprayen var ju också där av samma anledning. Visst hade jag kunnat köra på direkt med Biltemas spray som eventuellt kunde ha geggat ihop hela systemet. Men eftersom jag inte är en gud med sprayflaskan (har ägnat mig för lite åt graffiti som ung) så fick det istället bli att leta efter en så tunn spray som möjligt så att jag inte behövde oroa mig om att spraya på lite extra färg om det skulle behövas på något ställe.
Sedan är mitt projekt absolut inte perfekt heller. Den som granskar bilderna noga kan lätt hitta en och annan skavank.
Silwer skrev:Gillar ni att bössan är lätt i fram?
Nej, inte generellt. Men i det här fallet har jag valt att gå på att göra vapnet hyfsat lätt och portabelt. Tanken är att man enkelt ska få med det om man drar ut på en längre promenad, på cykeln, osv.
Silwer skrev:Fast har man en med bra blånering osv så känner jag att man inte vill göra nåt med den, bäst är ju om det är för sent då kan bemanning ju ge sig på allt på ett annat sätt.
Det här blev i varje fall lyckat utseendemässigt, dölj sprintutaget bara så är det klart och en bössa för livet.
Yep,, helt klart en poäng i det. Bara tanken om att sätta sågen i stocken eller att börja härja med blåneringen på min andra junior svider rätt ordentligt. Systemet kommer garanterat att få vara kvar i originalskick med blånering. Stocken vet jag inte, eftersom den i stort sett ser fin ut, men vid laddarmen finns det ett hyfsat tydligt märke som bör åtgärdas...