Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
dubbel-v skrev:Verkligen snygg! Riktigt snygg!
Har du gjort räfflingen/perforeringen (vad kallas det? Stipple på eng.) själv? Jag håller på att arbeta med en pistolkolv och vill få till nån bra yta men vet inte riktigt hur jag ska göra?
Etienne skrev:dubbel-v skrev:Verkligen snygg! Riktigt snygg!
Har du gjort räfflingen/perforeringen (vad kallas det? Stipple på eng.) själv? Jag håller på att arbeta med en pistolkolv och vill få till nån bra yta men vet inte riktigt hur jag ska göra?
Som Silwer skrev så har stocken "stippling" runt pistolgreppet. På mitt exemplar var det dock mycket slitet på vissa ställen, och trots mina försök att ful-fixa de värsta områdena så insåg jag snart att jag skulle behöva göra om rubbet för att det skulle bli bra. Den främre greppytan har jag dock fixat på egen hand.
För själva processen, se här i tråden:
viewtopic.php?p=137492#p137492
och här:
viewtopic.php?p=138348#p138348
Leopold skrev:Finessen med att klicka sig in i målet på olika avstånd hellre än att köra med mildots är ju att man slipper kompensera för vald förstoringsgrad som på de vanligaste sikteskonstruktionerna. Då behövs litet justermån.
Silwer skrev:Min droopar inte iofs har den ju shrouden kvar, den här är pipren va?
norris skrev:måste erkänna att resultatet blev bättre än ja trodde snyggt jobbat etienne
Barrel Droop är inte helt ovanligt på fwb det finns ju fästen som kompenserar för detta
Silwer skrev:...
Det är väl mest Dianor som har ledsna pipor tycker jag, så vanligt är det väl inte på just 300s?
Sen kan det giveyvis vara såoch då är det ju lite tråkigt.
Återgå till Tuning - Service - Reparationer - Custom
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst