Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Jazz skrev:Nu på lördag är det pistolskyttekortet som gäller. Var ju några luftskyttar som var intresserade. Plats skytte stugan. Tid ? Ska kolla.
Spectre skrev:Tufft, vad är det som gäller då?
Är det att ta ett kort så man kan vara med på pistolträning också?
Jazz skrev:EN fråga: När jag gjorde lumpen så sköt jag guldmärket på K-Pist. Finns det antecknat någon stans. Gäller det fortfarande. Nu är detta 25 år sedan men kanske jag kan hitta märket någon stans. men i gengäld är det skitsamma. Kan vara kul att skjuta lite K-Pist igen.
(Se om man skjuter lika illa som för 25 år sedan)![]()
![]()
Jazz skrev:Hundra kronor är ett lågt pris om man tänker på att det ingår amo. Vid pistol eller revolver kortet får man skjuta 50 skott med Snipers 357.
![]()
![]()
Jazz skrev:EN fråga: När jag gjorde lumpen så sköt jag guldmärket på K-Pist. Finns det antecknat någon stans. Gäller det fortfarande. Nu är detta 25 år sedan men kanske jag kan hitta märket någon stans. men i gengäld är det skitsamma. Kan vara kul att skjuta lite K-Pist igen.
(Se om man skjuter lika illa som för 25 år sedan)![]()
![]()
Sniperace skrev:... vid licensansökan för helautomatiskt vapen gäller att man tillhört eliten i detta skytte ett antal år med vunna tävlingar på krets och sm-nivå, det är nästan omöjligt idag att få en licens för kpist.
Leopold skrev:Det var ju en smidig lösning ni hittat. Jag förstår ju att det krävs litet kreativa ideer jfr tex detta med licens för pistol tex som är mer överkomligt. Utan eget vapen är det svårt att vara konkurrensmässig...
Återgå till Skytteklubbar och föreningar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster