Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Callmenobody skrev:Jag har en tub på 7L 300BAR och idag kom jag övre en oxygentub på 2,5L 300BAR. Min tanke är att ha den stora stationär hemma och den lilla med ut på äventyr.
Om vi förutsätter att
1. Den lilla är omklassad till luft och fylld till maxtryck och sedan tömd ner till t.ex. 200BAR.
2. Den stora är fylld och klar.
Kan jag i detta läget fylla den lilla med den stora tuben?
Rent spontant borde ju detta funka som om man fyllde geväret direkt men är det så enkelt?
Om det är det, vad behöver jag?
Callmenobody skrev:Jag har en tub på 7L 300BAR och idag kom jag övre en oxygentub på 2,5L 300BAR. Min tanke är att ha den stora stationär hemma och den lilla med ut på äventyr.
Om vi förutsätter att
1. Den lilla är omklassad till luft och fylld till maxtryck och sedan tömd ner till t.ex. 200BAR.
2. Den stora är fylld och klar.
Kan jag i detta läget fylla den lilla med den stora tuben?
Rent spontant borde ju detta funka som om man fyllde geväret direkt men är det så enkelt?
Om det är det, vad behöver jag?
Det som kommer att hända är att du utjämmnar trycket mellan de 2 tuberna.
Mitt råd är: fyll varje tub för sig till deras maxtryck.
n3r0s skrev:Efter att ha skummat den här tråden tror jag det dröjer länge med PCP för mig. Är det verkligen så jobbigt att pumpa?
Sent from my iPad using Tapatalk HD
n3r0s skrev:Efter att ha skummat den här tråden tror jag det dröjer länge med PCP för mig. Är det verkligen så jobbigt att pumpa?
soul skrev:n3r0s skrev:Efter att ha skummat den här tråden tror jag det dröjer länge med PCP för mig. Är det verkligen så jobbigt att pumpa?
Det tar bort det roliga från skyttet tycker jag, iaf om man skjuter fullfart.
Callmenobody skrev:Offire
Vad är det för något och var finner man den?
Säger du på korrekt nippel direkt på denna delen sedan eller?
Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2
losdrivare skrev:n3r0s skrev:Efter att ha skummat den här tråden tror jag det dröjer länge med PCP för mig. Är det verkligen så jobbigt att pumpa?
Under allt mixtrande med min AT44 har det blivit en hel del pumpande för min del. Jag är inte less än, snarare gillar jag att det ger träning.
offire skrev:skicka bilden till Tobbe på För att följa länken så måste du registera dig. och skriv till vilket vapen du ska ha så löser han det
luftbubblan skrev:Hör om alla billiga och bra ställen, att fylla på tuberna, men inga adresser. Alltså ...Någon som kan tipsa mig, adresser, om var jag borde vända mig till, Provtryckning & påfyllning runt Malmö/Lund med omnejd? Har en 8 liters tub. Mvh
Frank69 skrev:För att följa länken så måste du registera dig.
Fick min flaska fylld idag... och kom då i snack med brandmannen som skulle fylla...
Flaskan blev fyll nerkyld och hamnar då strax över 300bar...
När jag kom hem funderade jag på att testa hur mycket tryck det är i flaskan... men...
Då slogs nån hjärncell på... normalt sett så får slangar osv ett reducerat tryck genom sig...
Men om man vill mäta så får ju slangar osv fullt tryck... i detta fallet troligtvis över 300bar, då man ju pluggar slangen...
Så till frågan...
Håller grejerna till detta egentligen, och viktigare... är det säkert att testa tryck så???
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster