Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Oden skrev:novisen skrev:Ojjj...ingen dålig samling hos Oden heller![]()
Min sambo tycker att jag har många (2) luftgevär, hon har inte sett mycket här i livet med andra ord
Dom vänjer sig med tiden
Precision skrev:tjena, jag beställdet ett hatsan 125 cal 25 igår och fick ett sms nyss att jag fått det, beställde givet vis med en "trim" fjäder med, men nu till min fråga är det någon fjång i doma vapnerna när man bytt fjädren? jag har ett hatsan 65 cal 22 hemma med trim fjäder å det är ju bra tryck i detta utgångshastigheten är 230 mps på 65an, men tänkte på 125an där är det samma fast med big borr (cal 25), aja nog snackat nu,, min fråga är HUR stor märk bar skillnad är det på ett 6.35a och en 5.5 om man skuter på en plåt eller vad som i kraft mässigt syfte Mvh är ny börjare på formuet är vel bra att tillägga
GunnarT skrev:Precision skrev:tjena, jag beställdet ett hatsan 125 cal 25 igår och fick ett sms nyss att jag fått det, beställde givet vis med en "trim" fjäder med, men nu till min fråga är det någon fjång i doma vapnerna när man bytt fjädren? jag har ett hatsan 65 cal 22 hemma med trim fjäder å det är ju bra tryck i detta utgångshastigheten är 230 mps på 65an, men tänkte på 125an där är det samma fast med big borr (cal 25), aja nog snackat nu,, min fråga är HUR stor märk bar skillnad är det på ett 6.35a och en 5.5 om man skuter på en plåt eller vad som i kraft mässigt syfte Mvh är ny börjare på formuet är vel bra att tillägga
'
Skillnaden mellan fjutt och fullfjäder är lätt att beskriva. På 22:an så var den trött med fjuttfjäder men med starkare fjäder så vaknar den klart till liv.
Att jämföra med att skjuta på en plåt med 22:a vs 25:a är lite vanskligt för 25:ans ammo är ju större diameter och träffpunkten blir större och då minska genomträngande verkan.
Sedan är det skillnad i hastighet på 22:a och 25:a.
Hårda diaboler gör skillnad om man skjuter på plåt.
Oden skrev:Ja idag kom det en bössa igen. En Bsa Airsporter MKVII i cal.177 alltså tillverkad mellan 1979-83 i bra skick.
För att följa länken så måste du registera dig.
Inget speciellt, men en jag inte hade iaf
Silwer skrev:Kul med en .177 med då det jusällan valdes då de fick strypas.
Martin skrev:Nej, bilderna är inte tagna idag utan vid olika tillfällen. Det är vad som satt på just då jag tog bilden, inte hur det ser ut i verkligheten.
HW80:an t.ex är tillbaka i sin originalstock, och inte i tumhåls.
Bratpakk skrev:?? Duger nog åt en rookie som mig (och grabben
gubbe skrev:Bratpakk skrev:?? Duger nog åt en rookie som mig (och grabben
Hej och välkommen Bratpakk![]()
Jo det duger säkert....ett tag. Sen vill du nog prova en, och sen kanske ett , och helt plötsligt sitter du där i luftvapen träsket.
Oden skrev:gubbe skrev:Bratpakk skrev:?? Duger nog åt en rookie som mig (och grabben
Hej och välkommen Bratpakk![]()
Jo det duger säkert....ett tag. Sen vill du nog prova en, och sen kanske ett , och helt plötsligt sitter du där i luftvapen träsket.
Nu förstår jag inte alls vad du menar.......
Återgå till Luftgevär (Fjäder & Gasfjäder)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster