Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
buggsson skrev:Kommer nog i första hand att försöka satsa på ett tyst kulfång och bössan får ställas ner till 7.5J. Skulle bli billigare så. Tänk om man skulle få till 10m, får mäta när jag får tillträde.
buggsson skrev:[quote="RobertSt. Det finns ju tom. nedskalade tavlor fö, var det 7,5meter?
losdrivare skrev:Jag vet inte om jag missat något, men hur mycket mer "korrekt" blir det än att kopiera en 10m-tavla i 75% för 7,5 meter? Någon har pratat om att man måste skala även för kulhålets storlek, men hur är det möjligt att anpassa tavlan för det?
dubbel-v skrev:http://www.targettalk.org/images/Attachments/6mAirPistolTarget.pdf
För att följa länken så måste du registera dig.
Dessa ska enligt utsaga på forumet (targertalk) vara korrekt nerskakade vad jag förstår... Dock är det ju pistoltavlor men nån kanske har användning för dem iaf?
dubbel-v skrev:Etienne: har du sett sportecs tavlor? Är de felaktiga?
losdrivare skrev:Absolut ingen fara, men nog är skämt roligast om de inte är på nåns bekostnad.![]()
![]()
Etienne skrev:dubbel-v skrev:http://www.targettalk.org/images/Attachments/6mAirPistolTarget.pdf
För att följa länken så måste du registera dig.
Dessa ska enligt utsaga på forumet (targertalk) vara korrekt nerskakade vad jag förstår... Dock är det ju pistoltavlor men nån kanske har användning för dem iaf?
Tack! Hade inte sett dessa tidigare, trots massor av letande! Är väl blind...![]()
Dessa ser i alla fall rimliga ut. har ej mätt exakt ännu, men med tanke på att det svarta inte sammanfaller med någon poängring så utgår jag från att personen som gjort nerskalningen har fattat principen. Gött!
Om man ändå ska räkna om ringarnas storlek kan man ju också flytta på dem.Etienne skrev:Avvikelsen i intervallet 5-10 meter kanske bara är några millimeter, men med gevärsskytte á la 10m match så ger detta enorma felslag
Rustan skrev:Om man ändå ska räkna om ringarnas storlek kan man ju också flytta på dem.Etienne skrev:Avvikelsen i intervallet 5-10 meter kanske bara är några millimeter, men med gevärsskytte á la 10m match så ger detta enorma felslag
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst