Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
sigge63 skrev: enda orosmomentet var att jag hade Frank bredvid mig
Görgen skrev:Var med ordförande och andra i klubben i dag och tittade på hur tävling i fältskytte med K-pist går till ( kommer inte på nu vad stället heter/ligger ) Dum som jag var när vi tog dom gröna korten så tog jag inte på K-pist så jag var inte inte med i dagvilket hade varit kul ( Det är rätt mycket gående och det är inte så lätt alla gånger att med ögonmått räkna ut dom olika avstånden.
Leopold skrev:Smart bjosse! Det där ska jag testa absolut. Tänker att man kan gradera stickan också, kalibrera och så vips kanske man har något riktigt användbart.
päran skrev:Aha Frank var busig som vanligt
sigge63 skrev:inga hörselskydd han hade FWB 300
gubbe skrev:sigge63 skrev:inga hörselskydd han hade FWB 300
Nja, det var inte bössan jag tänkte på...
bjosse skrev:Görgen skrev:Var med ordförande och andra i klubben i dag och tittade på hur tävling i fältskytte med K-pist går till ( kommer inte på nu vad stället heter/ligger ) Dum som jag var när vi tog dom gröna korten så tog jag inte på K-pist så jag var inte inte med i dagvilket hade varit kul ( Det är rätt mycket gående och det är inte så lätt alla gånger att med ögonmått räkna ut dom olika avstånden.
Ser ut som Landskrona, precis norra delen av Lundåkrabukten.
Finns en enkel tumregel för avståndsbedömning. Ta en sticka och håll med rak arm och sikta på målet och blunda med ena ögat. Håll armen stilla och titta sedan med andra ögat. Då kommer stickan att flytta sig i sidled framme vid målet. Avståndet mellan stickans punkter i meter framme vid målet x 10 är ungefär avståndet till målet i meter. Funkar rätt bra på normala avstånd som en god tumregel.
lunnahöja skrev:Så länge det inte blir allt för dåligt väder så boka gärna banan för fler Lördagar.
Återgå till Skytteklubbar och föreningar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster