Anonymous

Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Tomaz skrev:Har aldrig hanterat en sådan, men spontant känner jag att det är bättre att satsa på en äldre begagnad märkespistol än en ny Baikal...
46:an verkar ju vara ganska poppis i USA, men tror dom moddar dom en del för att bli riktigt bra...
Glöm inte att det regerande världsrekordet på 593 från 1989, sköts med en FWB mod. 2 tillverkad 1986....
Så inte behöver man köpa nytt inte...
Bra begagnade co2 pistoler brukar ligga runt 2500-3500kr inklusive kolsyresäckare....
Jag har haft både en FWB mod.2 och en C20 som båda var fina pistoler.
MEN förkasta inte FWB 65. Likt FWB 300S är de utmärkta fjäderdrivna luftvapen med rekyldämpning.
Tyckte faktiskt bättre om 65:an jag hade, än dessa co2 pistoler eftersom man inte fick någon "muzzle flip" och därmed kunde "läsa" bättre vart skotten hamnade när man sköt...
Utgångshastigheten ligger på runt 140 m/s på FWB 65. Jag har även sett att Maccari för tillfället har fjädrar till dessa pistoler men vet inte hur resultatet blir med en sån fjäder...
soul skrev:Tomaz skrev:Har aldrig hanterat en sådan, men spontant känner jag att det är bättre att satsa på en äldre begagnad märkespistol än en ny Baikal...
46:an verkar ju vara ganska poppis i USA, men tror dom moddar dom en del för att bli riktigt bra...
Glöm inte att det regerande världsrekordet på 593 från 1989, sköts med en FWB mod. 2 tillverkad 1986....
Så inte behöver man köpa nytt inte...
Bra begagnade co2 pistoler brukar ligga runt 2500-3500kr inklusive kolsyresäckare....
Jag har haft både en FWB mod.2 och en C20 som båda var fina pistoler.
MEN förkasta inte FWB 65. Likt FWB 300S är de utmärkta fjäderdrivna luftvapen med rekyldämpning.
Tyckte faktiskt bättre om 65:an jag hade, än dessa co2 pistoler eftersom man inte fick någon "muzzle flip" och därmed kunde "läsa" bättre vart skotten hamnade när man sköt...
Utgångshastigheten ligger på runt 140 m/s på FWB 65. Jag har även sett att Maccari för tillfället har fjädrar till dessa pistoler men vet inte hur resultatet blir med en sån fjäder...
Var hittar man sådana fjädrar? min 65:a skulle nog kunna behöva en.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster