Oj, vilken fantastisk respons!
Men det är viktigt att inte blanda ihop allt.....
Jag har
själv tagit initiativ till en fest (uppskjutet 40-årsfirande) och ville självklart ha med skytte i någon form!
Efter alla inlägg så har mina funderingar på skytte blivit allt mer avancerade och jag ska handla in råttor och annat som behövs.
Ska försöka få till en jaktstig i miniformat och skyttebänkar/skjutplats för lite bus på tavlor, tomhylsor, snurrmål, konservburkar och annat knas! Kanske några innebandybollar kommer med. Jag kommer att ha någon form av tävlingsmoment för de som vill med ganska fina priser.....
Det är dock INTE en tävlingsdag som en skytteklubb skulle ordna!
Jag tänker mig ju att det tävlas/skjuts på ett lekfullt sätt och att man äter lite mat under dagen!
En tipsrunda kommer att finnas och kanske planerar jag in någon enkel lek!
Mamma har både sin ateljé och affär som går att kika in i (keramiker) och ett litet museum med diverse gamla prylar, bland annat ett gevär och en postpistol som jag har haft bilder på i min kvinnliga tråd!
Sedan korkar man upp.....
Å så grillning eller mer festlig mat på kvällen med musik (någon som kommer kanske är trubadur?????), mingel, vingel mm.
Om det skulle komma mycket folk så ser jag till att det finns nån form av kvällsmat!
Jag kommer självklart att ha några som hjälper mig med det ena och det andra och jag kommer att nyttja mina föräldrars mark och utrymmen förutom min egen fantastiska stuga. De som kommer ställer säkert också upp med lite hjälp..... en trevlig hög med skyttar kan ju inte vara helt fel...
Vad det gäller myggen så har dom nog också börjat invadera Norrbotten vid den tiden även om den största anstormningen inte har kommit!
Att sedan åka till PLVK:s bana för skytte om man stannar någon fler kväll är nog inte omöjligt men klubben är inte inblandad i denna fest, än i alla fall!
Jaja, lite förtydligande!
Mycket jobb men mycket kul att se fram mot!
Johanna