Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Johanna skrev:Men det är viktigt att inte blanda ihop allt.....![]()
Sedan korkar man upp.....![]()
(någon som kommer kanske är trubadur?????)
![]()
Johanna
Ulf skrev:Johanna skrev:Men det är viktigt att inte blanda ihop allt.....![]()
Sedan korkar man upp.....![]()
(någon som kommer kanske är trubadur?????)
![]()
Johanna
I värsta fall får jag ställa upp .
Slagverk & sång är alltid trivsamt. Håller på att fixa 3 st oljefat som komplement till mitt latino-set. Passar utmärkt till Owe Törnqvist-hitsen![]()
Och i o för sig, är det ganska många i PLVK som är instrumentägare.
Norris,Thorin ,Crowhunter & Laredo har elbasar,hur mäktigt som helst med 4 basister som underhåller, RoLig har haft en flöjt, beon_ är en fena på att scratscha vinylplattor, Air4Ever har gitarrer , så med lite tur är den musikaliska underhållningen räddad![]()
Bsa_Airsporter skrev:Kan vara intressant! ska se mig för hur man kan göraom ingen bössa tas med upp så tas iaf kameran med så man kan skjuta lite iaf
GunnarT skrev:Bsa_Airsporter skrev:Kan vara intressant! ska se mig för hur man kan göraom ingen bössa tas med upp så tas iaf kameran med så man kan skjuta lite iaf
Utan bössa ... Skojar du? Sitter just och funderar vilken ......
bjosse skrev: Vart håller du till?
Johanna skrev:Detta kan både locka och skrämma en del!![]()
Jag anser det vara viktig information innan ni så småningom tar det slutgiltiga beslutet om att komma upp den 6:e Juli!
Johanna skrev:Jag måste informera er om att forum-Guden Daniel har lovat att genomföra en MAGDANS om han dyker upp till sommaren!![]()
![]()
![]()
Det meddelade han på chatten igår inför många vittnen!
Detta kan både locka och skrämma en del!![]()
Jag anser det vara viktig information innan ni så småningom tar det slutgiltiga beslutet om att komma upp den 6:e Juli!
Fakta om magdans:
I danserna används ofta ett höftskynke för att markera höfterna. Kabarédansare använder på scen ofta den tvådelade kostym som man brukar associera med magdans. I vissa typer av den folkloristiska stil som kallas saïdi används även käppar. Orientalisk dans är inte bara rörelsekombinationer, utan en tolkning av känslor framför allt. Att tolka trummor i form av accenter och fiol, flöjt, dragspel osv. i form av rullningar och vågor är också en del av dansen. Isolation av olika muskelgrupper är en viktig del av dansen. Höftsnärtar, höftcirklar, höftåttor, skak och bröst-, mage-, arm- och axelrörelser i form av droppande, vågor och rullningar är vad som kan ingå.
Pellegrini skrev:Johanna skrev:Detta kan både locka och skrämma en del!![]()
DET tål att tänkas på, dragspelsmusik är inte min starka sida ,så man inte riskerar att få men för livet.....![]()
Laredo skrev:Grillat, någon?
För att följa länken så måste du registera dig.
GunnarT skrev:Vi skippar dragspelet och kör en revolverstäpp istället. Ni vet ... 4 män skjuter mot golvet och Pellegrini ska hoppa mellan kulorna ..................
Återgå till Skytte Tävlingar och träffar Etc.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst