Hej!
Min födelsedag närmar sig (16) och jag blir alltmer tveksam på vad jag vill önska mig. Jag funderar starkt på att önska mig ett luftgevär av något slag, men är ändå inte 100% säker. Om jag hur som helst skulle önska mig ett luftgevär är det dessa två som är kandidaterna:
Weihrauch hw97k
Crosman 2240
Weihrauch hw97k: Detta är det luftgevär jag helst skulle vilja ha. Det är snyggt, verkar vara väldigt bra kvalité, allmänt bra helt enkelt. Alla pratar verkligen bara gott om detta gevär och det gör mig ännu säkrare på bössan. Det enda jag kan klaga på är enskottsmodell samt det höga priset. Jag hade även tänkt köpa till ett kikarsikte till bössan.
Crosman 2240: Jag hade inte tänkt använda denna luftpistol som luftpistol, utan hade då tänkt köpa till följande saker:
Crosman Custom Shoulder
Stock
Crosman Pipifäste
Jag tänkte även köpa till ett rödpunktsikte till 2240, eller ett kikarsikte, vad tycker ni?
Jag har även några frågor om 2240. Är pipan gängad? Om man skulle t.ex vilja sätta på en hemmagjord kompensator eller liknande.
Vilket av följande alternativ tycker ni är bäst? Jag kommer använda vapnet för prickskytte ute i sommarstugan.
Eller tycker ni att det ens är värt det? Jag tycker att dryga 4000 är mycket för ett luftgevär och är tveksam om något av alternativen kommer inhandlas överhuvud taget. Men jag gillar luftvapen och det enda som hindrar mig är rädslan för att jag kommer tröttna på det, då jag inte vill slösa stora summor pengar i onödan.
Mvh.