Här kommer en lista på lite smått och gott att se och göra i Pitetrakten.
Jag kommer att uppdatera listan lite då och då, främst närmare sommaren då sommarens händelser i Piteå inte är spikade än.
Sevärdheter runt Arnemark…(inom 10 mil…)Arnemark, jordens medelpunkt med skyttefestligheter hela dygnet!
Sevärdheter finns här i form av mammas ateljé och museum.
För att följa länken så måste du registera dig. Pappas ved och traktorer kan för vissa vara en sevärdhet det med…
För att följa länken så måste du registera dig.PLVK:s skutabana på Fagersberget, vägbeskrivning och guidning får ni då ni kommer upp!
För att följa länken så måste du registera dig.Piteå havsbad:
För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.Om det är fler som liksom jag ÄLSKAR att gå på loppisar så finns det en mycket fin återkommande loppmarknad i Piteå.
För att följa länken så måste du registera dig. Varje lördag kan man åka dit och fynda, dock INTE på min festdag då jag ÄGER er alla!
För att följa länken så måste du registera dig.Storforsen:
För att följa länken så måste du registera dig.Paltzerian i Öjebyn, om ni vill testa Piteås nationalrätt:
För att följa länken så måste du registera dig.Ulf:s hus, vägbeskrivning fås mot betalning

.
Tryckta autografkort säljes!
För att följa länken så måste du registera dig.Gammelstads kyrkstad, med på UNESCO:s världsarvslista
För att följa länken så måste du registera dig.Öjeby kyrkstad, låna nyckel och se hur det ser ut i mammas kyrkstuga.
För att följa länken så måste du registera dig.Kommer ni en hel vecka innan den 6:e juli så är Piteå fullt med folk.
Helgen 28-30 juni genomförs Sveriges näst största fotbollsturnering för barn och ungdomar, Piteå Summergames.
Samma helg är det även dags för den årliga, fantastiska kyrkmarknaden i Öjebyn.
För att följa länken så måste du registera dig.,
För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.Jävre fiskecamp, speciellt deras museum:
För att följa länken så måste du registera dig.Bensinmuseum i Älvsbyn:
För att följa länken så måste du registera dig.Boden försvarsmuseum:
För att följa länken så måste du registera dig.Rödbergsfortet:
För att följa länken så måste du registera dig.Musik:Är ni musikintresserade måste ni innan resan upp lyssna på Piteås bästa band, Euskefeurat.
För att följa länken så måste du registera dig. De sjunger Piteå nationalsång:
För att följa länken så måste du registera dig.Fiske:För den fiskeintresserade så ligger min stuga bredvid Piteälven.
Det finns även tre tjärnar inom rimligt avstånd, varav en jättenära, där man kan fiska inplanterad regnbåge.
Fiskekort till både älv och tjärnar säljer min pappa.
OM ni vill stanna längre och av någon anledning inte vill bo på ”Johannas Camping” så kan jag rekommendera 2 st. fina campingplatser.
Men jag ser gärna att ni nyttjar min gratiscamping

.
• Sikfors camping, 1 mil från Arnemark:
För att följa länken så måste du registera dig.• Västra Kajen, mitt i Piteå, drygt 2 mil från Arnemark:
För att följa länken så måste du registera dig.Tack för mig för nu!