Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Kaffetobbe skrev:Hur kan man se vilket år en Haenel sport modell 33 junior är ifrån.
Tror att min farfar kom över det på 30talet.
Tyvärr lite rostigt samt saknar magasin.
Riktigt bra pulver i dessa bössor![]()
För att följa länken så måste du registera dig.
Silwer skrev:Fjäder och packning finns i Sverige men visst magasin finns hos tyska handlare.
Jag har en 49A jag inte får ihop.
Silwer skrev:Nä tror inte det, rev den för 4 år sen eller nåt, skulle sätta ihop den i höstas, men misslyckas.
Harinte en aning vad en del gejor är eller hur de ska monteras.
Silwer skrev:Hittar ingen spränskiss bara på 310 och de är helt enkelt inte identiska.
Silwer skrev:Det är inte lika bak, den har flaggsäkring, laddarmen sitter i kolven inte i cylindern som på 310, trycket är inte lika.
Och jag fattar inte hur den lösa plåten med ett rektanguljärt håt i ska vara monterad.
Det är som den delen i minnet är borta fast jag inte alls mins nåt svårt när jag skruvade isär den, och fjäder och ny packning har jag.
Silwer skrev:Det där är en 310 väl?
Hur menar du?
groda skrev:Silwer skrev:Det där är en 310 väl?
Hur menar du?
nä de ser du väl att det är den långa varbygeln,plåten som du inte visste hur de ska sitta är med en fjäder fram och sen går den mot avtryckaren som en extra säkring ,den hålls fast med en sprint i avtryckarsystemet ,svårt o förklara ,men titta på nätet finns foton på polska o tyska sidor som visar hur allt sitter ,skriv bara haenel 49a så kommer en massa utländska sidor fram
Silwer skrev:groda skrev:Silwer skrev:Det där är en 310 väl?
Hur menar du?
nä de ser du väl att det är den långa varbygeln,plåten som du inte visste hur de ska sitta är med en fjäder fram och sen går den mot avtryckaren som en extra säkring ,den hålls fast med en sprint i avtryckarsystemet ,svårt o förklara ,men titta på nätet finns foton på polska o tyska sidor som visar hur allt sitter ,skriv bara haenel 49a så kommer en massa utländska sidor fram
Min har inte fästet för laddhantaget svetsat i cylindern, utan i kolven på undersidan sitter fästet fast, det på bilden ser svetsat ut, jag kan inte montera delarna på det sättet utan kolven måste liksom på innan man kan slutmontera nåt.
Och nej fattar ändå inte var plåten ska vara, suns ej på bilden, men vi ger upp därtror jag.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster