Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
tankryttarn skrev:inga större framsteg än, läste en massa om det och det stog att man skulle ha lite överdim på själva mallen/gjutblocket. för att blyet skulle minska lite när det svalnat, så tog till lite och den vart för stor!! så ska slipa ner fräsen en smula och testa att göra ett nytt block men just nu är det en massa annat ivägen... hur gick det för dig med ditt gjutprojekt??
gubbe skrev:Någon form av legoarbete?
gubbe skrev:Vad kan det vara för fint?
gubbe skrev:Tillverkat kanske är att ta i, mera typ utvecklat![]()
Åkte till Jula och inhandlade en saxdomkraft a 129 kr. Bockade till ett plattjärn för att lägga bössan i som jag skruvade fast uppe på domkraften. Klädde den med en remsa från ett liggunderlag som jag fäste med dubbelhäftande tejp.
Under skruvade jag fast en metallplatta som jag borrat och gängat tre hål till fötter. Tre punkter blir alltid stabilt.
Sen för att få bort glappet som finns från början har jag satt dit två fjädrar som "drar ihop" hela konstruktionen
Avslutade med ett handtag för att justera höjden. Nu känns den stabil och bra samt att den har ett stort omfång att höja och sänka.
För att följa länken så måste du registera dig.
Ett rejält bänkskytte stöd helt enkelt.
Nitro skrev:gubbe skrev:Tillverkat kanske är att ta i, mera typ utvecklat![]()
Åkte till Jula och inhandlade en saxdomkraft a 129 kr. Bockade till ett plattjärn för att lägga bössan i som jag skruvade fast uppe på domkraften. Klädde den med en remsa från ett liggunderlag som jag fäste med dubbelhäftande tejp.
Under skruvade jag fast en metallplatta som jag borrat och gängat tre hål till fötter. Tre punkter blir alltid stabilt.
Sen för att få bort glappet som finns från början har jag satt dit två fjädrar som "drar ihop" hela konstruktionen
Avslutade med ett handtag för att justera höjden. Nu känns den stabil och bra samt att den har ett stort omfång att höja och sänka.
Ett rejält bänkskytte stöd helt enkelt.
Jag gillar denna då jag märkt att det skiljer en hel del från skjutplats till skjutplats i höjdled. Jag har en hygglig säck men den är alltid för låg så jag måste ha träkloss med mig.
Nu funderar jag huruvida om den skulle kunna uppfylla de internationella reglerna kanske med vissa tillägg och ev. justeringar, med tanke på att dessa frontstöd tydligen är tillåtna.
gubbe skrev:Ja det vore kul att veta, och om inte, varför?
Nitro skrev:Jag har också köpt ett på Jula för 129:- som jag håller på att fixa till.
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster